Hello there.

Finns det någon som kan hjälpa mig med detta problem.

Har en Whrilpool 5120 tvättmaskin och problemet är att när jag startar min maskin så spolas vatten in i tvättmedels facket ,du hör hur vattnet spolas in , går helt Ok, sen några sekunder senare börjar den spola in vatten i tvättmedels facket en andra gång ,då helt plötsligt så forsar det ut vatten på undersidan av tvättmedels facket ?? har försökt att göra rent allting i facket och har försökt med att plocka bort den rörliga del som sitter i tvättmedels facket, för att se om det på något sätt är den som "hindrar" vattnet från att spolas in i själva tvättmedels facket och istället får vattnet att gå på under sidan..men inte fan hjälpte detta...

Är det någon som har något tips ang detta..

McFest
 
Redigerat:
Vi har ett liknande problem med vår Whirlpool, vet inte vilken modell just nu. I vårt fall så verkar det som den tar in vatten för fort, så det hinner inte rinna ned i trumman, ev skulll det behövts någon form av luftning. problemet har funnits som ett mindre läkage som varit omöjligt att lokalisera ändasedan maskinen var ny.

Nu i somras byttes 10m av vår inkommande vattenledning till huset, den var en nästan helt igensatt stålledning. Då ökade flödet så att maskinen fullkomligt svämmade över, i vissa lägen sprutade dte ut vatten under tvättmedelsluckan.

Lösningen blev att strypa kranen till tvättmaskinen till hälften. Nu är det tillbaka till att läcka lite någon gång då och då, jag skall strypa yttterligare lite.

men det verkar vara ett konstruktionsfel på maskinen.
 
Redigerat:
Har du rätt lutning på maskinen?

Jag fick ett liknande problem när vi hade flyttat med vår tvättmaskin till en ny lägenhet och inte ställt den helt horisontellt. Efter lite justering av tassarna så funkade den helt perfekt.
 
Det var intressant, för när felet förvärrades så hade vi dels bytt den där ledningen, men även flyttat maskinen 40cm i sidled. Ledningsbytet skedde i samband med installation av en bergvärmepump som står bredvid tvättmaskinen. jag har haft det dåliga röret på att göra listan i flera år. Men det var svårt att komma åt kopplingen så länge den gamla elpannan stod där. Jag skall ta fram vattenpasset i kväll.
 
Vi hade precis samma fel på vår tvättmaskin på jobbet. Tror till och med det handlade om samma modell. Vi löste det så att vi ströp lite av vattentillförseln. Lagret pajade i maskinen några år senare. Skitmaskin enligt min mening.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.