Vi skall bygga ett andra badrum/tvättstuga i källaren, och jag sitte roch spånar på ritning.
Golvvärme skall läggas, och rör kan dras lite hur som helst, så det finns ingen begränsning i det.
I den lilla utbyggnaden nere i vänster hörn (murstocken och lite till) kommer ett tvättnedkast att gå.
På ritningen är det alltså skåp där, och under fönstret (som är högst upp på bild) är tvättmaskin och torktumlare.
I övrigt finns dusch (nere till vänster), badkar (nere till höger), toalett (uppe till höger), och glasblock däremellan.
Tankar?
 
  • forslag2mini.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker att du ska byta plats på duschen och toaletten. Toan nära handfatet och duschen nära badkaret, känns mer "logiskt".


http://hoom-sthlm.blogspot.com/
 
Hej!

Var kommer tvätten ner? I tvättstället eller i duschen?
Jag skulle nog försöka dela upp rummet lite och samla dusch och bad på en halva och så ordna så att du kan ha en garderob eller bänk där tvätten kommer ner, som den kan samlas i. Om du ska ha lite mysigt i badkaret är det kanske inte tvättmaskinen du helst vill titta på....

Möjligen också bygga in toaletten i ett eget litet rum. I så fall skulle jag nog också lägga det där duschen är. Vet in te hur ni har det i er familj, men om en vill tvätta, en vill bada och en vill bajsa, så kanske det är trevligt med någon vägg här och där ;)

/pinebar
 
Smart med tvättnedkast , men hur praktiskt blir det att komma åt luckan till detta när du har tvättstället alldeles bredvid. Blir det inte lite nära där och risk att du slår i luckan i spegeln över tvättstället.
 
Tack för kommentarerna!
Såsom vi har tänkt det skall tvätten dimpa ned i skåpet som handfatet är ovanpå. Tvätten kommer alltså komma ned direkt i ett skåp, där vi skall ha en korg som fångar upp den.

Halloy - bra idé! Skall ändra på det!
Pinebar - Tänkvärda kommentarer. Tycker dock inte att rummet är så pass stort att det går att dela upp i flera olika rum med garderober och annat.  Men du får gärna skissa lite om du tror det går! Vi är bara två i familjen, och med två andra badrum är det nog ingen risk att det blir stockning. Men det borde jag kanske skrivit. :) ~Kanske kan ha toaletten i ett litet utrymme där duschen är på ritningen. Tål klart att funderas på!
Marlon - Har inte ens tänkt på att ha en spegel ovanför tvättstället, men det är nog ingen dum idé. :)
 
Hej!

Jag har plockat lite med din bild och så här blev det. Antar att dörren är där gubben står, annars hade jag nog satt både toaletten och duschen på den sidan.

/pinebar
 
  • forslag2mini.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Pinebar - Vid en snabbtitt ser det inte alls så dumt ut! Tackar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.