Hej!

Jag ska ev byta ut mina fönster mot nya då jag känner att det kommer att ta för mycket tid att renovera dessa. Måtten på dem är ca 2m x 1,20 med innerföster till. De är själklart tillverkade av kärnvirke. De behöver dock en översyn med ny färg osv. Går det att sälja dessa? Vad kan de vara värda?

Kan tillägga att det är blåsta fönsterglas.

Tack
 
Ålder, skick och utseende behövs nog för att kunna hjälpa dig.
 
Jag skulle kunna vara intresserad om du vill bli av med dem. Bor utanför Örebro. Jag gör isf växthus av dem så några astronomiska summor får du inte av mig.
 
jag ska knäppa lite kort och lägga in så får ni se...

Mvh
 
Du har inte funderat över alternativet att lämna in dem för renovering istället för att betala en massa för nya fönster? Det är många här inne som inte skulle önskat annat än att orginalfönstren skulle finnas kvar på deras hus (inte minst undertecknad). Att ha kvar de gamla fönstren med sina speciella profiler och munblåst fönsterglas ger huset kvaliteter som allt färre hus numer har. Och som husets ögon märks fönstren verkligen. Nya fabrikstillverkade fönster utan profiler eller med standardprofilet och livlöst planglas kan aldrig ge samma känsla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.