D
Nej, men det var därför jag frågade. Jag tycker det är mer korrekt att tänka på vad du hade före och efter. Jag tycker att det minsta du kan begära är smycken till samma vikt som de du hade.
 
tomlan skrev:
Ang momsen så kan FB inte räkna ! om de räknar att det är momsfritt så ska du få 20% avdrag inte 25% !

Ser det dessutom som kriminellt av FB att inte ersätta dig med 24K guld utan avdrag bara för att de inte har rabatt hos guldcentralen !?! Det är väl inte ditt/försäkringstagares problem att de inte förhandlat sig till det, att de inte betalar ut kontant är ju en sak men det är ju deras problem att skaffa fram motsvarande produkt isåfall och 18k är ju INTE 24K borde ju de förstå också... STÅ PÅ DIG!
I och för sig ska man inte ge sig in i diskussioner med någon som använder utropstecken, frågetecken och versaler i överflöd. Men jag blev dock lite nyfiken på det kriminella; vilken gärning är det du tänker på?
 
Det bör gå att hävda mot FB att motsvarande smycken skulle kosta väsentligt mer idag, eftersom guldpriset har stigit. Därför bör du begära att få handla dyrare smycken än vad du har kvitton för då dina smycken har ökat i värde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.