Någon som lyckats få fram bilderna på iPhone? Jag använder 3GS, iOS 4.3.1, Tapatalk v1.11. Precis som julbingo ser jag bara ett gem men kan inte klicka på det. Får inte heller fram några menyval för att titta på bilderna.

Hur ser det ut på en Android-telefon? Får ni också ett gem (och kan ni trycka på det)?
 
I android ser man t.om ett val om man vill öppna en fil (dvs ett gem).
 
Verkar som Android har bättre möjligheter för tillfället. Såg att Dalbotös redan "svarat" på min fråga också...

Har sökt lite på nätet om problem att visa bilder och flera har samma problem. Tyvärr inte hittat vad det beror på. Ska kolla vidare.

Verkar som signaturer fungerar i alla fall:


Tapatalk via iPhone
 
Hmm, skriver detta från tapatalk på en iPad. Noterade tidigare att tidsstämpeln på inlägget blir enl vintertid.

Testar igen nu och klockan på min padda i verkligheten är 00:37. Låt oss se vad inlägget blir stämplat med.
 
Nimajneb skrev:
Hmm, skriver detta från tapatalk på en iPad. Noterade tidigare att tidsstämpeln på inlägget blir enl vintertid.

Testar igen nu och klockan på min padda i verkligheten är 00:37. Låt oss se vad inlägget blir stämplat med.
Testar igen efter att ha satt DDT tid i inställningarna. Kl är nu 00:45
 
Nimajneb skrev:
Testar igen efter att ha satt DDT tid i inställningarna. Kl är nu 00:45

Hm... Dst funkade sam ändrade även tidsstämpeln på tidigare inlägg.
 
Hemmakatten
Har precis laddat ner Tapatalk och det fungerar utmärkt på min HTC. En liten fråga dock. När man går in på forumet "Utomhus" så ser då de oilka underforumen, tex. 'Trädgård allmänt', 'Växthus', 'Pool' med flera. På datorn ser man direkt om det finns någon oläst tråd i tex 'Växthus' och kan då välja om man vill gå vidare in i 'Växthus'. På Tapatalk ser jag inte detta utan måstegå in i varje lite delforum för att kolla om det är något nytt inlägg. Finns det någon piffig liten inställning i Tapatalk som jag missat?.

En annan fråga är hur man markerar ett helt underforum, tex 'Växthus' som läst. Via datorn så markerar jag det antingen genom rull-listen i överkant eller så dubbelklickar jag på bocken till vänster om forumet.
 
Redigerat:
Tyvärr kan varken jag eller Per Tapatalk. Någon annan som kan svaret på Hemmakattens fråga kanske?
 
I senaste versionen 1.11.2 fungerar det nu att titta på bifogade bilder för iphone :)
 
Test
Testar posta ett svarsinlägg från Tapatalk. Såg precis att ungefär 30 personer var inloggade via Tapatalk.

Testar infoga karta.
staticmap

Testar infoga bild.5ebf91d8-0dcf-d960.jpg
 
Hemmakatten skrev:
En annan fråga är hur man markerar ett helt underforum, tex 'Växthus' som läst. Via datorn så markerar jag det antingen genom rull-listen i överkant eller så dubbelklickar jag på bocken till vänster om forumet.
I Tapatalk kan man markera allt som läst via Latest > vidarebefordingsikonen högst upp i högra hörnet > Mark Boards Read. Men då markeras allt innehåll som läst, inte bara enstaka delforum.
 
Fel av mig. Jag glömde helt att man bör uppdatera appen via App Store emellanåt. ;) Nu efter att ha uppdaterat till den senaste versionen (version 1.12.2 som kom den 21 augusti 2011) så går det alldeles utmärkt att läsmarkera enstaka delforum. För att markera enstaka delforum så Forum > klicka in sig på ett delforum > ikonen uppe i högra hörnet > Mark as Read.

I den nya versionen ser man också tydligt var det finns nya inlägg redan i listan över forum. Detta markeras med en röd New-knapp.

Vet inte hur det ser ut och fungerar i mobiltelefoner som använder Android men jag hoppas att det är likadant.
 
Jag har under de senaste veckorna fått ett felmeddelande när jag surfat via Tapatalk.

Felmeddelandet är i stil med "Security error. Please contact..."

Kan det ha något med forumuppgraderingen att göra?
 
Nu hände det igen...


/Vojma
 
  • ImageUploadedByTapatalk1318510908.989941.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stämmer, händer även för mig men om man laddar om sidan så blir det bra igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.