Jag efterlyser en färg som man kan måla om kylskåpet med. När det är målat skall man tydligen kunna ha krita eller whiteboard penna på. Någon som vet???
 
Hej! Nästan alla färgbutiker har numera en färg som helt enkelt kallas för "svart tavel-färg" eller "griffel-färg".
Glöm inte att grunda kylen först bara så att den fäster ordentligt :)
 
På en vit kyl kan du nog skriva direkt med whiteboardpenna - se bara till att inte förväxla pennan med en permanentpenna.
 
På en vit kyl kan du nog skriva direkt med whiteboardpenna - se bara till att inte förväxla pennan med en permanentpenna
Nja, man ska vara lite försiktig.... Även om man använder whiteboard-penna. Lät vår dotter rita med en sådan penna på vårt kylskåp i tron att det bara var att torka av. Men det blev att skrubba bort med rengörningsmedel eftersom det syntes spår efter konstverket.....
 
Ja, minsta repa i lackeringen så syns pennan efteråt.. min tjej provade samma sak för ett tag sen och det lär vi få leva med.
Men är det ett nytt kylskåp och garanterat rep-fritt så är det faktiskt en suverän ide!
 
Även på whiteboardtavlor bränner pennans streck fast om man väntar länge. Whiteboardrengöringsvätska löser det - om det inte är repor som sagt. Då lär färgen sitta där rejält.
 
jo jag förökte oxå med att hon, minsyster, skulle ha det vitt och köra med penna men hon ville absolut göra det svart och da det som griffeltavla...
 
Vi har en gammal whiteboard-tavla på jobbet här och den har börjat bli svår att sudda ut texten på. Hörde av någon att man kan vaxa den med bilvax och att det ska hjälpa rengringen - nån som vet ifall detta stämmer?
 
Fasting65 skrev:
Även på whiteboardtavlor bränner pennans streck fast om man väntar länge. Whiteboardrengöringsvätska löser det - om det inte är repor som sagt. Då lär färgen sitta där rejält.
Whiteboardrengöringsvätska luktar väldigt likt vanligt fönsterputmedel. Någon som vet om det är samma. Även skärmrengöringsvätska verkar lukta lika. Har inget fönsterputsmedel här att prova med.
 
När jag läser detta om å måla kylskåp så tänker jag tillbaka på min första lägenhet, jag hade målat kylskåpet lite ljusblått och flammigt/vågigt, sen hade jag kylskåpsmagneter i form av akvariefiskar på det... Mitt eget akvarie i köket...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.