Håller på och planerar inför köksrenovering och undrar om någon har rekommendation vad gäller snygga vägguttag. Vill ha något snyggt och "slimmat". Pratade med en elektriker och han rekommenderade Eljo Solid men har inte hittat någon bra bild (de bilder jag sett så ser de inte något speciellt ur)
 
Elko plus tycker jag är snygga. De finns med låg profil, bara 11mm djup. Vill du ha lite mer påkostat så är Giras apparatserie också snygg.
 
displayimage.ashx Denna är snygg tycker jag
Exxact från schneider electric
 
Eljo Exxact alla dagar... om det är ett köks så ska du fundera på att sätta hörnboxar eller ett pop-up uttag i antingen arbetsbänken eller i överskåpet så att du antingen drar upp eller ner uttagen.
Uttag på kaklet ska du undvika, men om du ändå vill ha det så rekommenderar jag att du/ni sätter 1,5 (ovala) apparatdosor i stället för vanliga runda. Då kan ni köra med Eljos plattare uttag.
Bygger 11 mm istället för 21 mm från vägg, om jag minns siffrorna rätt.
http://elitab.se/produkter/bord/bordsboxar/elit-popup-mini
 
Håller helt med om Exxact men vill tillägga om ni sätter dubbeldosor kan ni få in tre helt infällda uttag på minsta möjliga plats.
Exxact serien har lite olika ramar ex av glas (som kan passa på kaklet, till 3-vägs uttaget ovan ska du använda 2-fack öppen ramen..)

/Pär
 
Exxact kommer snart finnas i massor av nya hus/lgh...Exxact är kanske inte den snyggaste jag sett men kolla istället in något från dessa Gira,Jung, Legrand, Merten, ABB Busch-Jaeger
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.