Hej alla !

kan man kakla på befintligt kakel eller måste man riva upp det gammla först ?

MVH
 
Man kan kakla på befintligt kakel, om det sitter ordentligt. Underlaget måste vara ordentligt rent! I badrum måste man förvissa sig om att tätskiktet under är ok, det är svårt att göra utan att ta bort det gamla. Sen kan det se lite lustigt ut när kakelväggen blir väldigt tjock ...
 
Går oxå i tankar om att behålla kaklet under Fråga kan man fuktspärra mellan kakel varven?
Mvh Micke
 
Hej !

Du ska absolut inte fuktspärr mellan kaklen!

Då kan det bildas fukt i mellan å i och med det bli fukt skador

MVH Linus
 
smidifix skrev:
Hej !

Du ska absolut inte fuktspärr mellan kaklen!

Då kan det bildas fukt i mellan å i och med det bli fukt skador

MVH Linus

Om det inte finns ett tätskikt bakom det gamla kaklet borde det väl inte vara ett problem?

Själv skulle jag ta bort allt och börja från början, då vet man att det är rätt gjort även under.
 
MathiasS skrev:
Om det inte finns ett tätskikt bakom det gamla kaklet borde det väl inte vara ett problem?

Själv skulle jag ta bort allt och börja från början, då vet man att det är rätt gjort även under.
Precis, om det inte fanns en fuktspärr vore det ju lugnt. Och jag håller helt med dig, jag hade också rivit.
 
I senaste numret av tidningen GDS kaklar dom på kakel. Lite synd tycker jag som inte gör så ::)
 
K
Mattias Bjb skrev:
I senaste numret av tidningen GDS kaklar dom på kakel. Lite synd tycker jag som inte gör så  ::)
Jag måste säga att jag blev lite förfärad när jag läste repotaget och kikade på hur de hade gjort. Finns det ingen "branschkunnig" som korrekturläser innan de får trycka. Det de gjorde i repotaget är en ren riskkonstruktion. Det som är trist är ju att många läser tidningen och kanske gör likadant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.