Jante skrev:
Hmmm, kontakt annons med önskemål om kvinnlig åkare med egen container ??? :rolleyes:

//Jante
Fan att jag inte har tänkt på det...så är det naturligtvis... :D
 
stigdaniel skrev:
Är det Ikeas skjutdörrar? Jag trodde de var väldigt svåra att montera på annat än deras egna garderobsstommar?
Japp IKEAs dörrar är det, nja lite tänka och mäta blev det innan dom var på plats, men snål och envis som man är så skulle det väl gå att lösa ändå.......
 
mhg_3 skrev:
Praktisk och fin tvättstuga, vi håller själva på och monterar upp endel IKEA skåp i tvättstugan :) Smart med den inbyggda garderoben, det är precis dä alal kläder borde förvaras!
Jag kommer att ha frånluft från garderoben så att det blir ett torkgarderob av den.
Lat som man är så vill jag inte gör mer än nödvändigt och på det viset så slipper jag plocka om tvätten, bara hänga upp på galge sedan klar... d^_^b
 
Är intresserad av hur monteringen av garderobsdörrarna gick till, du kan inte lägga upp några närbilder på infästning uppe/nere mm?

Ska själv bygga garderob och har inte valt vilken skjutdörr jag ska ha...
/Oskar
 
Det var inte så lätt att ta några bilder så att man ser hur det är gjort.
Jag började med sockeln på rätt höjd och i våg, efter det mäta in höjden och där satte jag en 45x45 som jag fäste den övre skena i.

DSC00640.jpg

DSC00641.jpg
 
Tack! Bilderna räcker - får åka o titta på deras design, då är det ju ett alternativ ändå - även utan stommarna!
 
Snyggt bygge. Gillar att du byggt upp tvätt&tork till en vettigare arbetshöjd! Själv lagomt trött på att kräla på golvet för att komma ned till luckan på tvättmaskinen. Blir upphöjt när det är dags att göra om.
 
flamestrike77 skrev:
Snyggt bygge. Gillar att du byggt upp tvätt&tork till en vettigare arbetshöjd! Själv lagomt trött på att kräla på golvet för att komma ned till luckan på tvättmaskinen. Blir upphöjt när det är dags att göra om.
Tackar :)

Kunde inte tänka mej att ställa tvätt/tork på golvet, har gjort så här på dom 2 tidigare huset också och allt annat har varit uteslutet.
Ok att man förlorar 120cm bänkyta men eftersom jag känner mej själv så pass bra så skulle det bara bli en avstjälpningsplats.......
 
Enk Projektet skrev:
Jag kommer att ha frånluft från garderoben så att det blir ett torkgarderob av den.
Lat som man är så vill jag inte gör mer än nödvändigt och på det viset så slipper jag plocka om tvätten, bara hänga upp på galge sedan klar... d^_^b
Genialiskt!
Hoppas det funkar. Gav mig lite ideer iallafall.
 
pbengtsson skrev:
Genialiskt!
Hoppas det funkar. Gav mig lite ideer iallafall.
Kan inte tänka mej att det inte skulle göra det, har provat nu med en vanlig fläkt och det verkar funka kanon, ifs så har jag en tvättmaskin med 1600 varv centrifugering....
 
Bra Jobbat! Tack för inspirationen!
 
Max_B skrev:
Bra Jobbat! Tack för inspirationen!
Jag tackar :D

Varsågod, hoppas du får nytta av lite nya ideér.
 
Håller nu på med det sista i tvättstugan och hoppas jag får klart med det innan jag ska fortsätta i det blivande köket, ska försöka ta några bilder till när jag blir klar för att lägga upp här.

Efter det ska jag försöka uppdatera med mycket bilder på hur vardagsköket växer fram.
 
Riktigt snyggt, med smarta lösningar! :)
 
Suhagg skrev:
Snyggt som vanligt!

Gillar denna bild på hur det ser ut utanför. Så ska det se ut hos en riktig hemmasnickrare.:)
[bild]

Mycket praktiskt kommer copy pejsta en del från detta bygge....b.la. fundamentet till tvättmaskinen/torktummlaren

Och då undrar jag lite om det

Material i den?...inget problem med att tvättmaskinen hoppar runt å står i?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.