echX skrev:
Hej!

Jag VET att man inte får svära, men jag bara måååste.... Dra åt helvete vilket coolt byggprojekt!!! d^_^b

Har "två" rum i källaren som jag själv vill göra projekt av, men det mest lämpade kommer nog frun tvinga in en bastu i vart det lider :S Jag vill ha ett spel/filmrum, men med barn nr2 på ingång ska det väl bli kuddrum eller något annat bortkastat ;)

Du har verkligen skrivit på de senaste dagarna, starkt av dig att komma ihåg så mycket information om alla byggmomenten såhär i efterhand!

Spännande att se var det slutar, hade jag bott i närheten hade jag banne mig bjudit in mig själv till galakvällen och bjudit alla på popcorn :wow:

Se nu till att du får ordning på det du har i halsen, svårigheter i livet är till för att överkommas och vi kan inte veta framgång utan motgång.

Men av alla de bilder du la upp så måste jag tacka för att du delade med dig av den finaste bilden; den på dig och din nyfödde son :)

Biorum i all ära, men där har du verkligen något att hålla fast vid och kämpa för!

Och fatta hur poppis han kommer bli bland sina kompisar när han kan dra hem kvarterets ungar i leriga gallonisar och kolla Teletubbies på pappas 104-tummare ;)

Något att ta med dig på vägen:

When The Going Gets Tough, The Tough Gets Going!

Vi ses här snart igen när du känner dig bättre!
Ibland får man svära!

Tack för allt du skriver. Behöver stöd i både bygge och sjukdom!
Men jag måste fråga, är verkligen dina prioriteringar rätt nu? :)
Som jag förstår det har du 2 rum över. Och tre saker som står på listan för vad rummen kunnat bli:
Bastu, bio, barnrum.
Barnrum kan jag förstå, men bastu? Hmm. Kan man göra en kombinerad bastu/biorum tro? Blir kanske problem med kylningen?
Fast å andra sidan, kuddrum kan ju vara ett kamoflage för ett biorum. Kuddarna kan ju vara bekväma stora sacco-säckar eller lazy boys och en projektor och duk kan man säkert barnsäkra och gömma undan lite!
Här finns massa möjligheter ser jag! :p

Teletubies kommer ALDRIG in i vårt hus! Hjärntvättande skit-tv! (Fast barnen verkar gilla det! Vilket förmodligen är anledningen till varför föräldrar står ut med den drogpåverkade solen och knarkar-ufona, eller vad de nu är)

Mvh

Stefan
 
Jädrans vilket coolt & häftigt bygge.. Har själv en för tillfället oanvänd gillestuga som skulle behöva en upprustning till något liknande. Man borde ju så klart kunna dela på användningen för ett sådant rum till både Bio/spel/gästrum kanske. Kan ju bli betydligt lättare att övertyga frugan att det är värt investeringen då...

Som många andra redan skrivit så ett stort Lycka till med operationen så får vi alla hålla tummarna här på nätet. Och tack för all info & bilder som du lagt upp här.

//Rickard
 
Fantastiskt! man blir helt varm i kroppen när man läser om folk som inte ger up! Många hade lagt sig i en säng å väntat på nästa OP, men inte DU! du bygger et biorum!!!! HELT GRYMT!

jag sitter själv framför datorn i just skrivande stund helt ny opererad och läkare kan verkligen utföra under, å de kommer dom även göra denna gång när de gäller dig! De känner jag på mig :) Goda människor skall ha de gott! Kör hårt och jag håller tummarna för dig å din familj under tiden. Mvh Mathias!
 
Hejsan gott folk (och alla andra! :))

Har just sett första filmen nere i bion. Predators, den nya. Precis lika kass som när jag såg den första gången. Inte värd att se igen.

Ville bara höra av mig en liten kortis angående min operation.
Den blir av på måndag (10:e okt) (egentligen på tisdag 11okt, men jag ska skrivas in på måndag).
Kommer ligga inne ungefär 2 veckor efter det. Så det blir till att bunkra upp med mycket film och musik på datorn.

Det blir lite mer biofix innan dess, men mestadels är det konfigureringar av elektroniken som görs.
Gardiner är beställda förretsen. 47lpm blev det, 85:-/meter. 150:- per gardin i uppsömnad.

Farsan kommer hit i morgon med sin prima nikonkamera. Tänkte ta lite "riktiga" bilder på det som gjorts hittils, så jag har något ytterliggare att glutta på på sjukan (och för att ni ska ha lite mer "ögongodis" :))

Lev väl

Stefan
 
Stefan:
Du kan väl be någon skriva ett par rader här i tråden när du opererats så att vi vet att allt gått bra!
 
Önskar dig all lycka till med operationen och eftervården.
Grymt bygge, lätt avis....
 
God kväll!

Nu har min goda fader varit här och hjälpt till att få dit tv:n.
Det blev alla tiders, förutom att digitalboxen inte hittade sitt kort, så jag fick inget mer än en installationsbild på tv:n. Men det kommer säkert igång till i morgon!

Det var svårt att vara två och lyfta upp tv:n. Borde varit en tredje. I och med att elektronikväggen skymmer hela baksidan av tv:n så vet man inte när den sitter i sina monterings-skenor. Man får gissa lite, och släppa när man tror att den hänger rätt. Lagom skoj med 50kilo svindyr tv...!

Nu sitter tv:n som ett smäck där i alla fall. Passade i hålet med 2mm till godo.

Mvh

Stefan
 
  • 90.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 91.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 95.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 92.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 93.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
sommarglass
  • Laddar…
Här kommer ett par bilder i större upplösning.
La in dem på tinypic.com, vet inte hur länge de finns kvar där. Får ladda upp dem till in egna webserver om det krisar sig :)

2pra3o7.jpg

2h6ahd5.jpg
 
Och då slutar vi ungefär där vi började. Med mig i en soffa.

Här kommer jag bli sittandes nu i någon månad. Höger och vänster del av soffan har recliner funktion, så det lär bli så bekvämt som det kan bli.

Resterande del av veckan kommer jag inte göra något ytterliggare där nere, utan nu kommer jag bara ta det så lungt som jag kan.
Kommer säkert kolla till tråden flera gånger per dag, och säger absolut hejdå innan jag åker in till operation.

Tack för allt stöd, det betyder mer än vad ni kan tro. Både i bygge och gällande hälsa.

Lev väl

Stefan

258rvdf.jpg
 
Dina frontar gör mig lite spelsugen.... mina första riktiga högtalare var ett par Infinity RS5000 som nu stått i sina kartonger i nästan tio år. Köptes nya kring 1990 eller så skulle jag tro....

Lite för små för att platsa i en bio, men lite synd att dom inte används.
 
stew skrev:
Hejsan,

Jag har lite halft om halft ofrivilligt satt igång ett större projekt i källaren efter en incident i vintras, då vi misstänkte mögel i den riskkonstruktion som fanns där. Trä direkt mot oisolerad betongplatta. Det visade sig att det dock inte var mögel, utan det var avloppstammen som hade gått söndet i betonggrunden. Så jag fick bila upp hela golvet, laga röret, och fylla igen.

Här är en tråd med början på mitt elände.

[länk]

Fick under tiden jag skrev tråden ovan reda på att jag har en väldigt ovanlig cancer i halsen. Detta var för över ett halvår sedan. Sedan dess har mitt liv varit annorlunda. Dagen efter min första operation blir jag ivägkörd från sahlgrenska till Östra sjukhuset, i en sjukhussäng, till min fru som födde vår förstfödda son. Karl-Alfred.
Dagen efter min andra operation så gifte min pappa om sig (mamma gick bort i cancer för 5 år sedan). Jag lyckades vara med, men var rejält drogad, och minns inte så mycket tyvärr.

För att skingra tankarna har jag kämpat på med källaren, och nu håller en dröm på att gå i uppfyllelse. Få ett eget biorum!

Innan första operationen gjorde gjorde jag i stort sett allt grovjobb. Halvåret som gått sedan dess har mestadels spenderats i vila (för jag har inte orkat), men när krafterna kommit tillbaka så har jag försökt komma vidare.

Nedan följer en hel del bilder och info om bygget.

Tyvärr så kommer inte biorummet bli klart på ett tag. Skall opereras igen om någon månad. Denna gången är det tyvärr allvarligare än innan, men jag är en seg jäkel och jag lär överleva även denna operationen.

Fråga på om ni undrar något! Jag försöker fylla på bäst jag kan och kommer uppdatera tråden med mer information vart efter som.

Bifogar i första inlägget en beräkning på kostnad för källaren. Inklusive elektronik för hemmabio (behövde uppdatera lite), golvvärme, golvventelation allt bygg material och omkostnader. Grönt = Klart, Rött = inte klart!
Målet var att hamna under 100.000:- vilket hade varit möjligt om jag inte varit "tvungen" att uppdatera lite elektronik!

Lägger även till en bild på mig och lillen. Här är han några timmar gammal. Har lyckats sätta mig upp i en stol på BB och får hålla honom för en utav de första gångerna.
Dryck dricks i form av Mer, då denna har sugrör. Kan inte röra halsen.
Vilken tråkig text att läsa :(
Fortsätt kämpa och ge aldrig upp - följer ditt hembiorum och hejar på dig!
 
Sträckläst hela tråden, imponerande!!!

Stort lycka till på måndag! :)
 
Fick igår reda på att mattan kommit. Kommer troligen läggas under nästa vecka, när jag är på sjukan.

Vill säga hej och tack :)
Tack för allt stöd här i tråden, och även all hjälp jag fått vad det gäller biorummet, både i denna tråden och andra.
Och "Hej", för nu är packan väskad, och i morgon, tidigt bär det av till sjukan.

Jag hör av mig när jag är online igen!

Mvh

Stefan
 
  • Gilla
Goteborg
  • Laddar…
Då börjar vi hålla tummarna nu - "break a leg"! :)
 
AXS
Snyggt bygge och håller tummarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.