Suck, nu har barnen eller nån tappat nåt tungt i nyslipade (nåja) trägolvet igen :S.

Man brukar dock bli överraskad över hur bra golvet kan läka sig med en droppe vatten i skadan (om inte fibrerna huggits av förstås).

Men vad är det som gäller där egentligen, hett vatten (som väl gulfärgar furugolv på ett oönskat vad jag förstått) eller kallt?

Mvh/
A
 
Funkar bra med kallt eller varmt. Spelar ingen roll. Hur länge tror du att det varma vattnet är varmt efter att du hällt det på golvet? Det tar ändå ett antal timmar innan skadan är läkt.
 
Tack för svar! Så sant, temperaturen är säkert oväsentlig eftersom den jämnas ut inom en minut. Hade dock för mig att jag hört tips om att "ånga" furugolvet vid skador... Använder man varmvatten lär man se till att inte spilla för mycket runtomkring bara. Å därmed bäst att ta kallt på en gång isåfall. :)

/A
 
Jag fick en intryckning på köksbänkskivan vid leverans (transportskada). Tid fanns inte riktigt för att vänta på en ny och jag provade tipset att stryka med strykjärnet på en blöt frotehandduk. Detta fungerade likt magi och skadan syns inte alls idag. Det var intryckt många millimeter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.