cf112 skrev:
Eftersom jag hade en färdig offert med mått och allt på varje fönster var det lätt att göra sig förstådd trots språksvårigheter.
Du behärskar uppenbarligen svenska. Men vilket/vilka språk talar de på Nöbbelövs Fönster?
 
jeppeknaster skrev:
...och jag tror att ditt första inlägg här på forumet är ett rent och skärt reklaminlägg.
Då är du välkommen att fortsätta tro det.
Bara för att jag är nyregistrerad betyder det inte att jag är ny på forumet. Jag har läst många intressanta trådar här sen flera år tillbaka och hittat nyttigheter efterhand som jag renoverat här hemma. Nu först har jag funnit anledning att skriva ett inlägg eftersom tråden heter just PVC Fönster -Prisjakt.
Jag har inget med den där firman att göra och om du vill se det som reklam så gör det då i formen att jag gör reklam för den leverantör som gett mig ett bra pris vilket jag förmodar är tanken med hela denna tråden?
Tråkig inställning det där...
 
andersmc skrev:
Du behärskar uppenbarligen svenska. Men vilket/vilka språk talar de på Nöbbelövs Fönster?
Det var kanske lite taskigt att säga språksvårigheter. Han som har firman pratar svenska, om än lite knackigt. Var väl mest jag själv som var lite orolig att det skulle smyga in nåt fel i beställningen just på grund av missförstånd kopplat till olika modersmål, men som sagt, det funkade väldigt bra ändå.
Och just det - från det att jag hade bestämt mig och sagt kör på, så tog det knappt två veckor till leverans.
 
magnus.andersson skrev:
Jag har precis beställt nya fönster,

5 st 2050 x 1300 mm - dreih-kipp
2 st 1050 x 1300 mm - fasta
3 st 690x690 mm frostade - dreih-kipp
1 st 800 x 2100 mm - fast
2 st altandörrar, helglas, säkerhetsglas.

Fönstrena går på ca 55 000 inkl moms och arbetet för ca 29 000 kr (efter root)
Har fått ett fast pris på *allt*, inkl fönstersmygar i mdf - lackas av leverantören, lackade lister på insidan, fönsterbleck och fönsterfoder på utsidan.

Letade först på billiga polska fönster, men insåg snart att jag inte skulle orka / ha kunskapen om att montera fönstrena, så det får bli ett proffs som gör det. Fönstrena känns riktigt bra, snygg profil etc.

Runt den 17:e Augusti ska fönstrena komma och installationen beräknas ta ca 5 dagar, då är även kakling av fönstersmygen i badrummet inräknat.
Idag kom mina PVC fönster, svängde upp en lastbil på uppfarten med tre man. Nu står alla fönstren tryggt inne i garaget och imorgon vid lunchtid kommer montörerna. De börjar i morgon och kommer fortsätta över helgen tills de är klara. Spännande! :D
 
Snailman
altandörrarna med säkerhetsglas, har de detta på bara ena sidan och isåfall vilken, eller har de det på båda sidorna (alltså både in och utsida) ?
 
På mina fick man välja, men det var någon byggnorm som styrde.
Jag tog säkerhetsglas på insidan bara, eftersom ungarna har en "startbana" i köket och ut mot altandörren, rädd att de springer in i den så den krashar.. men på utsidan så är det en liten altan och det går lixom inte att springa in i dörren där.. Samma sak på övervåningen där det är en balkong.

Fick välja mellan härdat eller laminerat glas, jag tog laminerat så att det blir som en när man krosar en bilruta - härdat glas blir ju massa små bitar och jag tänkte att det kanske inte var så bra när man har barn..
 
santos skrev:
Hur kommer man i kontakt med en försäljare till dessa fönster? är priserna inkl moms? och vad kan frakt gå på? Är riktigt intresserad av nya fönster men är inte så sugen på att betala 5000-6000kr stycket som svenska kostar. Har 13x14 så dom är stora.
Ta kontakt med zodiak@zodiak.se, där köpte vi bra fönster till mycket bra pris, fönstren gjorda i Polen av tyska Aluplast-profiler!
 
Jag köpte av Zodiak. 8 fönster. fick dom lackade och det ser bra ut ännu så länge. 3 sitter nu uppe.

Som någon tidigare skrev: Se upp med att ni får bära dom av lastbilen! Det stora glaspartierna var attans tunga.

/ Pelle
 
Pelle: Tog du Zodiak med montering eller monterade du själv? Blev osäker på dem då det inte ingick fönsterfoder i monteringsofferten.
 
magnus.andersson skrev:
Jag har precis beställt nya fönster,

5 st 2050 x 1300 mm - dreih-kipp
2 st 1050 x 1300 mm - fasta
3 st 690x690 mm frostade - dreih-kipp
1 st 800 x 2100 mm - fast
2 st altandörrar, helglas, säkerhetsglas.

Fönstrena går på ca 55 000 inkl moms och arbetet för ca 29 000 kr (efter root)
Har fått ett fast pris på *allt*, inkl fönstersmygar i mdf - lackas av leverantören, lackade lister på insidan, fönsterbleck och fönsterfoder på utsidan.

Letade först på billiga polska fönster, men insåg snart att jag inte skulle orka / ha kunskapen om att montera fönstrena, så det får bli ett proffs som gör det. Fönstrena känns riktigt bra, snygg profil etc.

Runt den 17:e Augusti ska fönstrena komma och installationen beräknas ta ca 5 dagar, då är även kakling av fönstersmygen i badrummet inräknat.
Betalar du 29000 efter rot för montering. Alltså total arbetskostnad på 58000:-/13 enheter det är ju nästan 4500per enhet. Nästan 10 timmar st. Eller förstår jag fel
 
Hej,

Jag monterar fönsterna själv. Jag fick beslag med för monteringen plus tejp för in och utsidan. Den räcker inte så dom skickar mer. Jag fick också med expanderskum.

Hittills har det funkat bra, men jag väntar på att det kommer nya fönsterbleck som är lackade i rätt färg denna gången.

Att få dit fönsterna verkar lätt... Men sen börjar ju jobbet med att få det fint på insidan med lister...urk...

/ Pelle
 
Kan ju lägga till att jag betalat ca 35 000 för 3 fasta fönster, 3 mellanstora och 2 helfönster/dörrar. 3 glas med varmram och allt lackat på utsidan med en färg vi valt. Även fönsterblecken är lackade med samma färg.
Om vi är nöjda med allt så kommer vi att köpa till resten av huset också.

Pelle
 
Hehe denna tråden är en slags skryttävling fast tvärtom:) "vem har handlat det sämsta varan" ( läs billigaste).
Undra varför inte träfönster får vara med i denna tävling? Det finns ju biligt junk där med..
 
Borka72 skrev:
Hehe denna tråden är en slags skryttävling fast tvärtom:) "vem har handlat det sämsta varan" ( läs billigaste).
Undra varför inte träfönster får vara med i denna tävling? Det finns ju biligt junk där med..
Vad baserar du detta på? Luktar reklaminlägg lång väg. Vilket fönsterföretag arbetar du på?
Länka gärna till tester där de billigare pvc-fönstren ställs mot dyrare dito.
 
I mitt första inlägg på detta forum vill jag tacka alla skribenter på forumet som skriver om plastfönster & många andra saker naturligtvis. Jag har läst på detta forum i några år och fått mycket ideer som gjort vårat projekt billigare.Och just fönsterna är vi jättenöjda med.
Det blev tyska Rehau Geneo 6kammarprofil med 3-glas & kryptongas.(det blev lägre U-värde än jag tänkt)Så jag hoppas det inte ska imma på rutorna allt för mycket.
11st fasta partier+3st öppn.bara & 1st dubbeldörr helglasad(fönsterväggen+dubbeldörr i bronzfärgat glas)
fri frakt till stugan. pris 50.000kr
Hade jag valt en enklare profil som säljaren förökte få mig att välja så hade priset stannat på 30000kr
men jag är jättenöjd med pvc-profilens utseende.
Försöker lägga in en bild på stugan, men tror jag går bet.vadå url :)
 
  • SANY2830.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.