Hej,

Skulle vilja ha tips på ett bra företag som genomför OVK:er. Det får gärna vara ett som även kan fixa till de brister som hittas. Det handlar om ett flerbostadshus i Stockholm
 
Hade jag varit dig så hade jag hellre alitat någon "opartisk" besiktningsman att utföra din OVK. Men jag ser risken om t ex sotaren gör en OVK så kanske han hittar mycket smutsiga kanaler som "måste" rengöras... o s v :cool:
Det gäller naturligtvis inte alla, det olika hur seriöst företag arbetar.
 
=) sant, sant
 
Har erfarenhet från andra hållet också.
Vi brukar köra OVK samtidigt som rensning, det blir mer kostnadseffektivt och det blir iaf ett besök mindre i lgh. Givetvis om nu kanaler och don bör rensas.
Sedan är det ju lättare att lämna pris på fel o brister som man sett i verkligheten än att räkna på jobb med endast en kommentar i ett protokoll som ledtråd.
Kolla referenser och se till att det är besiktningsmannen själv som är på plats vid besiktningen!
 
jag har gjort många OVK.bes, men det är en bit till Tokholmen "S",men är det lite volym så!
 
Hej,

Fick du tag i någon bra firma för OVK?

Vi behöver få tag i någon som kan göra OVK:n till vårat hus. Tyvärr är vi inte så nöjda med entreprenören som monterat huset så vi skulle vilja passa på och få en riktig kontroll att allt är som det ska med ventilationen. Gärna med kamera så man kan se att allt ser bra ut.

Någon som har tips på någon i Stockholmstrakten?
 
Svenska ventilationsgruppen körde grannen med, och han var nöjd
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.