Jag har en nygjord och nyasfalterad uppfart. Från vägen och 1 meter in på uppfarten är det bakfall, därifrån och till husvägg är det bra fall. Vattnet som kommer dit rinner ner i ett dike som finns mellan väg och tomt. Det jag stör mig lite på är att vatten kan komma in från vägen, även om det leds ner i diket. Enligt firman som gjort det hela hade fall hela vägen skapat stående vatten på vägen utanför, något man inte får göra enligt kommunen. Dvs. avleda vatten från egen tomt.


Så, frågan är..om allt vatten försvinner kan man då säga att det är ok eller har jag något att klaga på?
 
Redigerat:
Det försvinner nu men lär bli mycke is o slask i vinter !
 
Vad är rimligt att begära i prisavdrag, firman hävdar att det är korrekt gjort och skickar till inkasso om jag inte betalar.
 
Har du fått det bekräftat från kommunen att det ska vara som det är nu så har du väl inget att komma med utan betala o va glad.

Har du inte fått det bekräftat ringer du kommunen o frågar om företagaren har rätt.
 
Jag förstår faktiskt inte, vad är problemet med att det rinner vatten från vägen (via din infart) till ett dike? Det ska väl hamna i diket?
 
Jag har kollat med kommunen, och det deras svar är att varenda uppfart är konstruerad med fall till vägen. Så det är inget argument.
 
Anna_H skrev:
Jag förstår faktiskt inte, vad är problemet med att det rinner vatten från vägen (via din infart) till ett dike? Det ska väl hamna i diket?
Problemet är enkelt:
1. Det är inte enligt vad jag beställt
2. Jag vill inte ha in vatten från grannar och kommun, det är inte min uppgift att avleda andras vatten
 
Har du tydligt beställt fall mot vägen på hela uppfarten och firman på eget initiativ har ordnat avrinning från vägen in på er uppfart med hänvisning till att kommunen kräver det och det visar sig vara ett helt felaktigt argument från deras sida så tycker jag absolut att det finns en del att diskutera innan du betalar hela fakturan. De har i så fall inte levererat vad du beställt och som det låter på din beskrivning så är det inte en mer fördelaktig lösning för din del heller. Vad säger firman när du informerar om att kommunen inte har något emot fall mot vägen och att varenda uppfart är konstruerad på det sättet?
 
Dom hävdar att den är rätt konstruerad med en fungerande vattenavrinning. Jag kommer nog att begära en besiktning av oberoende part.
 
Vad hade ni kommit överens om innan? De kan säkert ha rätt i sak att vattenavrinningen fungerar trots ett fall från vägen, men att vattnet istället tas om hand på er egen tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.