Går det på något sätt bli av med damm?
Numera måste vi dammsuga varje dag i sovrummet. Jag kan bara tänka mig vad detta orsakar i mina lungor.
Finns det några filter/knep att bli av med det?

p.s. har inget FTX.
 
Köp en bättre damsugare, det är faktiskt större skilnad än man tror på hur mycket som släpps ut från damsugaren. Sen vi köpte en Elektrolux ultra Zero... nånting så tar det mycket längre tid innan det behöver damsugas hemma.
/Janne
 
Har redan bästa dammsugaren enl. test 2011.
Electrolux UltraOne Z8820.

Det är dammet uteifrån.
 
Vad är det som dammar ute då?
 
Om jag visste det? Katterna? Jag som fjällar?
 
Det är ju alltid dammigt i sovrum. Vad är det som får dig att tycka att det är mer damm nu?
Har ni kanske bytt till ett mörkt golv?
 
Det är inte mer damm nu. Det har det alltid varit. Men nu är jag trött på detta och undrar om man kan använda sig av något slags luft filter. Just nu, som det ser ut, räcker det med att ha altan dörren öppen 2 timmar för att få en del av dammet på hyllorna. Och visst är hyllorna mörka :(
 
Stängda fönster och HEPA-filter i dammsugare och ventilation.
 
Har du hört talas om RUT?
 
Städ firma varje dag?
Men dammet försvinner inte för det ;)
Dock har jag hittat en luftrenare. Som tydligen fungerar mot damm med.
 
Det är inte så att du har en fönsterventil eller väggventil som behöver nytt filter?
 
corre skrev:
Det är inte så att du har en fönsterventil eller väggventil som behöver nytt filter?
Väggventil. Grejen är att min kära hustru öppnar altandörren hela tiden :(
Jag får hitta på nåt som laddar till sig dammet eller filtrerar den.
Dessutom har jag fått veta att det är normalt med mycket damm i just sovrummet. Påslakan... djur, kläder, egen hud...
 
Redigerat:
Det är också det lågt stående solljuset så här års som gör det mer synligt. Troligen är det inte mer än förut.
 
Anna_H skrev:
Det är också det lågt stående solljuset så här års som gör det mer synligt. Troligen är det inte mer än förut.
Du har rätt. Men det irriterar.
 
Ja, visst gör det, själv blev jag tvungen att putsa fönster kl 8 på morgonen av samma skäl ;-)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.