Jag inser att för o få platts med en handdukstork i den minsta toan så måste jag löda ihop den själv för att få till måtten ...

Jag tänkte använda vanliga cu-rör och löda ihop det hela... men man borde nog stryka klarlack på den för att slippa grönärg... eller skall man pensla den med epoxy..??

är det nån som har en åsikt... vad bör man behandla med??

Jag har provat med mässing för typ 30år sen och då körde jag med båtförnissa men det blev inte bra utan det blev väldigt "mjölkig" yta.. hum svårt att beskriva.. som om lacken reagerade med mässingen på nått sätt.. Min trombon var ju klarlackad och kanonfin...

Jo just är det nån som vet ifall man kan få tag på löddelar i mässing i ställlet för cu. skulle vara snyggt o kombinera cu-rör med mässings böjar..
 
Redigerat:
Det finns ju handdukstorkar som bara är som en vertikal pinne. Skulle inte det få plats?
 
Jo förmodligen. Men jag ser inte det som bästa lösningen..
Det blir inte så mycket ren väggyta så jag vill anpassa allt för att utnyttja ytan totalt..
Vill även slippa en radiator som kommer sitta just bredvid toastolen... så det blir ca 1,5kvm
golvvärme skall försöka få in nån slinga i duschen oxo och så vill jag få handdukstorken att även funka som radiator.. Tjejerna som skall utnyttja ytan är lite kinkiga när det gäller värmen.
 
Att löda en kommer aldrig bli bra pga att rören blir väldigt mjuka. googla handdukstork och du kommer finna mängder med olika storlekar och utföranden.
 
Svetsa en tjusig i rostfritt och högglanspolera den sedan, du kan få vilka former du vill.
 
Mjuklöda funkar fint då är rören fortfarande hårda...
Jo jag hittade en när jag sökte.... i cu med mässing hörnor... 15000:- men jag blev lite sugen den var väldigt fin.. skulle passa fint även i badrummet på 1:a våningen där är det teak/mahogny-golv.
nej rostfritt är inte snyggt.... (men praktiskt)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.