Nu är det så att till vår nya bostadsrätt har man valt att bygga kallförråd i egna huskroppar utan för bostadsbyggnaden.

Nu till vår fråga.. eftersom dom inte är uppvärmda vintertid sitter vi nu och funderar på vad vi kan förvara där?

Hur blir det med textilier (juldukar, gardiner, kläder m.m)
Elektronik

Har ni något annat man bör tänka på?


Vi funderade ett tag på om vakuumpåsar är ett alternativ till textilierna?

:rolleyes:


/Christian
 
Chrissofsweden skrev:
eftersom dom inte är uppvärmda vintertid sitter vi nu och funderar på vad vi kan förvara där?

Hur blir det med textilier (juldukar, gardiner, kläder m.m)
Elektronik
Utifrån många andra trådar misstänker jag att jag kommer att få mothugg....

Jag skulle påstå att du kan förvara det mesta utan speciella åtgärder. Själv har jag en sommarstuga (ett antal olika byggnader) som är helt obebodd och iskall på vintern. I dessa byggnader finns exempelvis: Maskiner som elverktyg, gräsklippare, motorsågar mm, mm. Normala boendeföremål som garderober fulla med kläder, tv-apparater, DVD mm, mm. Kort sagt allt möjligt som kan förekomma i en sommarstuga eller i ett hushåll.

Har aldrig haft några problem.

Dock måste ju naturligtvis direkt frostkänsliga saker som exempelvis färger skyddas.
 
  • Gilla
spikar och 1 till
  • Laddar…
Lite åt det hållet jag också lutar :)


Ni andra, hugg gärna emot! ;)

/C
 
Sannolikheten är stor att fukt vill vandra upp genom golvet.
Täck i så fall inte golvytan med saker, framför allt inte organiskt material (t.ex Wellpapp).
Jag har haft kartonger stående många år direkt på ett betonggolv, och det blev fuktigt mellan kartong och golv. Även mögel påträffades. Använd hyllor eller liknande så att maximal golvyta kan "andas".

/Hasse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.