Bygproj skrev:
Hej
Det står en hel del om den spelaren här [länk] och jag vet inte vad jag ska tro men tiden får utvisa det.
Ja.. låter tiden utvisa, min popcorn fungerar än så blir till att vänta på första testen.. Några kollegor köpte sig sidewinder 2 å en annan kompis kör på 1an sen tidigare. Problemen som nämns med 2an har mina kollegor inte råkat ut för, så jag låter infon va utan att döma varken för eller emot
 
Bygproj skrev:
Hur smörjde du den ,för min låter lite oxå.
Följ denna guide för att plocka isär den (garantin ryker troligen dock)

http://www.ifixit.com/Teardown/Boxee-Box-Teardown/4109/1

Sen en dusch krypolja i fläkten fixade biffen. Tänkte först byte hela fläkten till en av högre kvalitet, men det visade sig att det sitter ett litet kretskort i den, så det sket sig.
 
Skrev en lång fin recension av Boxee Box här som försvann när företags internetkoppling gick ner. :( Men här kommer min sammanfattning:
+ Köpte Boxee Box för att ersätta Netgear EVA 8000HD. Boxee är en offantligt mycket bättre produkt.
+ Boxee identifierar nerladdade filmer, TV serier och förser dem med cover art, beskrivning, betyg. Gäller även de flesta TV avsnitt. Den markerar också vilka avsnitt du redan sett och du kan välja att sortera dem i ascending eller descending order (lite minus för att detta påverkar ALLA tv-serier och inte just den du har framme).
+ Stort plus för att man kan få se trailer streamad från internet (i olika bitrates) innan man väljer att se en lokal film
+ SVTPlay och TV4Play funkar bra men är egentligen bara front-ends för webbrowsern så det ser lite hemmasnickrat ut när den själva kopplar upp sig, väljer bitrate och maximerar fönstret, men sen är det snyggt
+ Boxee använder din location för att plocka fram alla möjliga Play-kanaler och strukturerar upp tillgängliga program med coverart (eller screenshot) och beskrivning.
+ Om Boxee inte identifierar filmen efter filnamn/katalognamn kan den läsa NFO filer. Finns flera program som låter dig förpopulera NFO filer automatiskt.
+ Snabbspolning går bra och enkelt (dock utan bild). Buffrar snabbt och bra.
+ Om inte Boxee hunnit indexera (lite minus för att man inte kan välja att indexera NU utan bara köa en SMB) så kan man alltid gå igenom filstrukturen och spela en fil istället. Bra!
+ Integration med videos delade på Facebook, Twitter är bra man lite oklart vad som "fastnar" då jag ibland saknar vissa jag vet jag har i min FB feed. "Watch Later" bokmärket man kan använda i sin browser är genialisk om man vill spara videoklipp mm man får på jobbet tills man kommer hem till 52" TVn
+ Priset! Kan fås för 1.600kr - otroligt prisvärt (jmfr billigaste Sonosen)

Minus då?
- Fjärrkontrollen är snygg och sleek och bra med QWERTY keyboard, men i mörkret är det omöjligt att se knapparna (även om man som jag kan touch type:a) och eftersom framsidan av fjärren är helt symmetrisk så vet man inte vad som är upp och ned.
- Automatiskta undertexter funkar inte lika bra som jag hoppades.
- Många appar är bara frontends för webben. Andra funkar inte eller är USA-specifika
- Kan ta väldigt lång tid att bekräfta efter man manuellt identifierat en film
- Kan inte indexera när man vill
- En USB port borde suttit på sidan inte bak där det kan vara trångt att komma åt
- Fattar inte varför jag får massa ointressanta "featured videos" som tar upp 50% av min home screen. Skulle vilja kunna kontrollera/ställa in dessa själv.
- Kan inte byta bakgrundsbild (mig veterligen)
- Musikspelaren basic. Min funkar inte alls då den vägrar läsa in mina MP3or.

Minusarna är mest småsaker som jag kan leva med. På det hela taget är jag extremt nöjd med min Boxee och försöker övertala alla jag känner att köpa en.
 
Finns även för 1499 på Media Markt, t.ex. den nyöppnade i Gallerian i Stockholm. Oförskämt lågt pris tycker jag - men funderar kanske på att köpa en till barnens TV på övervåningen!
 
Min bror har köpt en, den har hängt sig ett par gånger så jag avvaktar nog tills jag lekt lite till med den.
Jag har laddat hem mjukvaran till en laptop för att testa men den mjukvaran är mycket äldre än den som är i de nya boxarna.
 
Börjar bli dax för nått nytt nu med.. min trogna Popcorn börjar ogilla vissa videofiler. Den vill inte spela upp ljudet när man spelar upp filer från den eller från dlna-servern. kör jag Tv'ns inbyggda mediaspelare fungerar fiken.. sen börjar den sluta reagera på fjärrkontrollen under uppspelning
 
Någon som testat Boxee på vanlig dator (programvaran finns ju för nedladdning)?

Någon som testat och jämfört Boxee med XBMC? Vilken är bäst (själv har jag länge kört XBMC)?
 
Jag provar att finna svar här! trots att det var något år sedan det var aktivitet i denna tråd.

Jag kan inte se nerladdade DVDR filmer, varken som ligger packade i rar-filer eller de som är uppackade. divx och .mkv går bra att se
Hur gör jag?
 
999 på netonnet. Sugen...

Sent from my HTC Desire S using Byggahus.se mobile app
 
Benny_P skrev:
Jag provar att finna svar här! trots att det var något år sedan det var aktivitet i denna tråd.

Jag kan inte se nerladdade DVDR filmer, varken som ligger packade i rar-filer eller de som är uppackade. divx och .mkv går bra att se
Hur gör jag?
Vilket filformat blir det när du packar upp? Prova döpa om *.iso till *.img eller vice versa och se om det fungerar då?
 
Noseone skrev:
999 på netonnet. Sugen...
Har du en länk? Hittar inte det erbjudandet på netonnet (eller någon Boxee Box iöht)
 
Igår fanns de, nu säljs de inte längre... Såg att MM sålde för 1290 innan jul.

Sent from my GT-P7500 using Byggahus.se mobile app
 
Kjell & Co säljer dom för 1199:- just nu.
 
Jag vill dock passa på att varna lite för Boxeen.. jag köpte en för en vecka sedan efter att bara ha hört goda saker om den senaste åren.. men det verkar som Boxee-folket inte bryr sig speciellt mycket om den längre.

Jag har t.ex. blivit tvungen att downgrada min box till en firmware från mitten på 2011 för att streamingen ska fungera
ordentligt.. med nyare firmware så orkar inte Boxeen med att streama 1080p media :(

Det är ett välkänt problem, men som ignoreras till förmån för olika Online-tjänster som Spotify och Netflix..

Den "officiella" lösningen från Boxee-folket verkar vara att man ska köra allt lokalt från en USB-hårddisk, och inte försöka sig på att streama via ethernet.

Allt som allt så är jag väldigt missnöjd med min Boxee, våran 5 år gamla Popcorn A100 fungerade faktiskt smidigare, och det känns mer och mer som att Popcornen kommer kopplas in igen inom kort.. och Boxeen åker ut på Blocket :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.