Jag börjar bli trött på att skriva det här, men vi försöker byta över till nya Byggahus.se nu igen på förmiddagen. :| Beräknas vara klara kl. 12.

Prenumerationerna på ämnen fungerar på nya sajten (när vi testar).

Skriv inga långa inlägg nu på förmiddagen utan att spara dem på annat ställe, du riskerar att vi tar ner sajten innan du hunnit posta och då förlorar du all text.
 
Jag vill förvarna också om att vissa buggar kommer att finnas när nya sajten släpps. Det är saker som inte går att laga förrän vi går "live" eftersom viss programvara inte kan ligga dubbelt på olika servrar. Det hela kompliceras av att vi byter webhotell i samband med flytten. När vi har fått helheten att fungera kommer vi att sätta programmerare på att laga buggarna, förhoppningsvis här under dagen.
 
Ursäkt att jag är bakåtsträvare, men var det något fel på den gamla hemsidan? Nu ser det ut som om ni rippat någon av dagstidningarna.

Finns det någon option man kan ställa in för att behålla det gamla utseendet?
 
Jag kan trösta dig med att du vänjer dig. Om någon vecka kommer du att ha glömt hur det gamla såg ut. Själv var jag oerhört trött på det gamla utseendet.
 
Ser bra ut! :)
 
Ser bra ut och går fort!
 
Mikael_L
Den svarta listen högst upp med mina vanligaste snabbval är ju en fördel jag omedelbart märker.

Att den stannar kvar och alltid är direkt åtkomlig oavsett var jag scrollat iväg mig på sidan är ju väldigt intelligent.
:)
 
Det kanske fixar sig, men tillsammans med Chrome flyter vissa partier ihop i varandra.... inte bra.
 
Jag stör mig lite på att om man inte kör med fullskärm så låser sidan mot högermarginalen (dvs så att alla annonser syns, medan denna forumdel måste man scrolla sidan åt vänster för att få se hela). I mitt tycke är foruminlägg viktigare än annonser... Kan ni inte låsa mot vänstermarginalen istället?

Kör IE 7.0 på Windows XP.

Edit: Det uppkommer inte alltid, men ofta. Kanske det är någon viss annons som spökar?
 
Redigerat:
Kan bekräfta detta beteende i IE, dock inte i Firefox d^_^b
 
_____________
 
Redigerat:
Mikael_L
Och då kan jag för att balansera lite mot alla som upplever diverse problem att jag har inga konstiga problem alls. :cool:
Ja, förutom att lästa trådar verkar olästa till dess jag refreschat eller hämtat hem sidan igen.

Men annars så ligger alla fönster på rätt ställe, ställda rätt mot höger och vänstermarginaler osv.
Just nu har jag en anings smal skärm, annonserna försvinner ut till höger och är osynliga till dess jag högerscrollar. Men detta gör jag givetvis inte, jag ser det mer som en finess. :)

Men det finns ju en oherrans massa läsare, operativ och versioner, så om någon undrar vad dom ska installera så kan jag meddela att här är det:
Win XP sp3
Firefox 5.0.1
Javascript on
Ingen adblocker, scriptblocker eller liknande plug-in.
 
Här fungerar det också felfritt, Mac OS X 10.6.8, kör safari.

Att sidan inte refreshas som den ska jobbar vi med och hoppas kunna lösa. Vi har labbat med inställningarna för att få en snabbare sida.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.