1. Är detta en så kallad 'Pax fläkt' ?

2. Vad är denna fläkt vi har i badrummet till för & hur jobbar den?

3. Våran går inte ngn gång vad jag hör, är den trasig tro? Hur kollar jag det?
Ser inte att det finns ngt relä där man slår av & på, & inte heller startar den när man tänder som en likadan vi har på WC i källaren gör.

4. Vårt badrum blir väldigt mkt kondens i så antar att syftet med den är att göra att det inte blir så mkt kondens, el?

5. Vi ska isolera vinden & kan det vara extra viktigt att ha en sådan här fläkt då?
Har hört att kondensen från badrummet kan ställa till bekymmer med mögel på vinden.

6. Vem vänder man sig till om man vill antingen fixa den vi har el en ny, & behövs det?

Ja jag behöver lite råd tack. Behöver veta egentligen allt jag frågat här ovan för jag är helt nollställd. :)
 
  • IMG_5651.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_5649.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De flesta brukar ha fläkten kopplad till ljusknappen vilket naturligtvis är helt fel. Största ventilationsbehovet föreligger ju efter att dusch eller wc-besöket gjorts. Samtidigt kan du vara glad att din nuvarande fläkt inte går då den har en mycket hög ljudnivå (när den går). Byt ut den mot en modern tystgående modell (fresch intellivent eller pax)som kan vara i drift hela tiden och kanske samtidigt byta träplattan mot nåt mindre iögonfallande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.