Hej, vi håller på att göra om våran altan till ett inglasat uterum med isolerglas och har sparat golvet som står på plintar.
Men min första fråga är om man kan isolera golvet underifrån på något sätt om man inte kan krypa in under?

Det är ca 40cm från marken till golvet men det sitter balkar ivägen så att det inte går att krypa under. Kan man skjuta in någon form av isolering eller blåsa in någon form av skum eller liknande? Eller måste man alltid ha plast mot marken?

Jag kommer även att lägga på ett plåttak, är de något man måste tänka på när man isolerar detta?

Mina största farhågor är ang. kondens både från marken och ifall takisoleringen kan ta skada av detta och börja mögla?

Skulle det hjälpa om jag ställde ut en luftavfuktare och en bygg-fläkt på vintern för att hålla en bra miljö?
 
Har du startat detta projekt? Hur gjorde du med taket (isolering, luftspalt etc) är jag speciellt nyfiken på då jag är i samma tankar...
 
Om det är möjligt så är det bästa att skruva upp golvbräddorna gräva ur lägga i markduk och makadam, sen 50-100mm isolering (cellplast) på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.