Hej,
Håller på med en projekt-tråd:
http://www.byggahus.se/forum/social...-avlopp-cancer-och-biorum-6-man-senare-2.html
Många av inläggen jag gör vill jag kunna ändra, lägga till mer information varteftersom, så tråden blir en bra teknisk beskrivning.
Kan någon låsa upp den funktionen så det går för mig? Just nu kan jag bara "rapportera och citera", och jag vill inte göra något av detta.

Det fungerar inte att lägga in alla redigeringar i nya svar, då blir projekt-tråden helt upphackad.

Bara som en ytterliggare kommentar. Maxgränsen på bildstolek begränsar verkligen en projekt-tråd. Alla bilder blir pyttesmå och suddiga, och visar inte hälften av den detaljrikedom jag vill.

Mvh

Stefan

Edit: Redigera går i 3 timmar efter inlägget är gjort, som jag misstänkte. Sedan låses funktionen. Fungerar jättebra för normala frågor/svar. Men inte i kategorin "projekt". Här finns det ett långsiktigt behov av att kunna redigera.
 
Redigerat:
Instämmer, jag störde mig också på detta så jag startade en wordpress-blogg och länkade till den istället.

Jag tror att det hade varit väldigt bra om användarna tilläts editera sina inlägg - särskilt i projektdelen. Förstår inte vitsen med att spärra funktionen efter tre timmar.
 
Locke skrev:
Instämmer, jag störde mig också på detta så jag startade en wordpress-blogg och länkade till den istället.

Jag tror att det hade varit väldigt bra om användarna tilläts editera sina inlägg - särskilt i projektdelen. Förstår inte vitsen med att spärra funktionen efter tre timmar.
Precis, i övriga delar förstår jag det. För det kan vara lite känsligt med åsikter som läggs in i svar/frågor, och dessa måste man stå för.

Men i projeltdelen. Där ska ju trådarna växa med mer information och bilder. Och nu blir det att man måste skapa ett nytt svar varje gång man vill lägga till mer information.
Jag gjorde så att jag skapade min projekttråd i tron om att jag kunde editera den senare, så den är ganska klen med info. Ville lägga till mer senare. Vilket nu inte går, utan att förstöra tråden helt.

Mvh

Stefan
 
Det här är ju ett publikt forum, vill du göra en sida om dina projekt får du väl starta en hemsida eller en blogg.

Sen tycker jag att det skulle vara jättekonstigt om man kunde på obestämd tid redigera sina inlägg. Med tiden kan det ju bli så att man inte har en susning om vad folk egentligen svarat på om den som ställde frågan ändrar efterhand eller rent av tar bort inlägget. Jag tycker det hör till ett forum att det man skrivit, det får man också stå för. Sen får man backa eller ursäkta sig i ett nytt inlägg.

Jag har för mig att jag läst att de hade redigerafunktionen upplåst från början men det resulterade i att flera, när de fått svar på sina frågor, raderade sina ursprungliga inlägg. Vad har man då för nytta av ett forum?
 
cederbusch skrev:
Det här är ju ett publikt forum, vill du göra en sida om dina projekt får du väl starta en hemsida eller en blogg.

Sen tycker jag att det skulle vara jättekonstigt om man kunde på obestämd tid redigera sina inlägg. Med tiden kan det ju bli så att man inte har en susning om vad folk egentligen svarat på om den som ställde frågan ändrar efterhand eller rent av tar bort inlägget. Jag tycker det hör till ett forum att det man skrivit, det får man också stå för. Sen får man backa eller ursäkta sig i ett nytt inlägg.

Jag har för mig att jag läst att de hade redigerafunktionen upplåst från början men det resulterade i att flera, när de fått svar på sina frågor, raderade sina ursprungliga inlägg. Vad har man då för nytta av ett forum?
Jag har varit med i forum-världen sedan 94 ungefär, och detta är det första forumet jag stöter på där man inte kan redigera sina inlägget. I alla fall av de större som jag är medlem på. Så helt vanligt är det inte.

Men visst, det finns anledningar till varför de valt att ta bort redigeringsfunktionen här, det säger jag inget om. Men varför inte sätta igång den på projekt-delen, där det finns ett behov av att kunna ändra, eller varför inte bara kunna lägga till i sina ursprungliga meddelanden? Jag behöver inte ens kunna ta bort, bara lägga till.
Det blir rejält stökiga projekt-trådar som det ser ut nu, när alla uppdateringar måste läggas i ett separat inlägg i slutet.
 
  • Gilla
CirruZZ
  • Laddar…
Jag vill inte att detta ska bli till ett krig mellan editera/inte utan jag vill som forumdelen anger ha feedback, helst då i från de som bestämmer.
Något som kan ändras eller inte? Om inte så accepterar jag det, men får tänka om i projekt-tråden.
 
Vad jag kan se kan man inte ha speciella inställningar för olika delforum när det gäller tiden för redigering. Däremot har jag någon gång tidigare låst upp redigera-funktionen tillfälligt, när någon har haft speciella behov med sin projekttråd.

Sagt och gjort - jag har låst upp den nu så att du kan fixa dina inlägg. Säg till när du är klar så att jag kan låsa igen.

Det stämmer som Cederbush skrev. Vi låste den för folk började utnyttja forumet för att få kvalificerade svar på frågeställningar, och raderade sedan sin fråga när man väl fått svar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.