Varje dag växer berget. Bara Sydsvenskan väger en del. Har ni några tips? Det känns dumt att lämna varje vecka så mycket papper till återvinningen. Hatar att köra dit.
 
Redigerat:
Säg upp prenumerationen eller ta dig tid att köra till återvinningen med pappret.
 
Hmm. Kanske. Elda är inte bra. För mycket aska att rensa. Kompost?
 
Enstaka tidningar (sönderrivna) kan du lägga i (varm)komposten. En del tidningar kan gå åt till att grunda odlingslandet för att förhindra ogräs. Men annars är joflopps råd det mest aktuella för dig.
 
Odlingslandet??? Skriv mer. Hur/vad gör man?
 
BigGitt skrev:
Varje dag växer berget. Bara Sydsvenskan väger en del. Har ni några tips? Det känns dumt att lämna varje vecka så mycket papper till återvinningen. Hatar att köra dit.
Spara pengarna och miljön och ge dig in det där nya internettet? ;)
 
Bricco skrev:
Spara pengarna och miljön och ge dig in det där nya internettet? ;)
Läser du e-böcker? Inget är skönare än papper. Att kunna blädra och höra dess ljud :)
 
Tilläggsisolera vinden?
 
Perfaus skrev:
Tilläggsisolera vinden?
Det var smart!
 
Tänkte jag också på: sätt dig en dag och knöla ihop sidorna och släng upp på vinden.
 
Blir kanske bättre isolering om man kör sidorna igenom en dokumentförstörare först? Den salladen blir väldigt luftig och fin. Fast jag vågar inte tänka på vad tidningsisolering i nån form, särskilt i strimlad format, gör för ett brandförlopp.
 
Vuxna människor som behöver hjälp med gamla tidningar. Otroligt... Köp lite tapetklister och hönsnät och bygg en kopia av saturnus 3:e måne...
 
gubblurven skrev:
Vuxna människor som behöver hjälp med gamla tidningar. Otroligt... Köp lite tapetklister och hönsnät och bygg en kopia av saturnus 3:e måne...
Ska du hjälpa till? ;)
 
he he
 
Nu har jag fått ett mycket bra tips. Att lägga hela tidningar i bilen.Under gummimattan. Mycket nyttigt
vintertid. Och även i övrigt då det suger åt sig fukten!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.