Hej,

Har köpt mig 3 stycken nya fina dörrar med trycken som heter ASSA Modular 565.
http://www.laskompaniet.se/assa-565/28-0

Jag har nu handtaget längst ner och låset längst upp. Jag vill ha det tvärt om som jag har det på alla andra dörrar i huset, men hur ändrar man riktning?
Har plockat isär huset i småbitar utan att lyckats ändra riktningen. Det ska gå, det vet jag. Men hur?

Mvh

Stefan
 
Det går inte.. Inte med 565.. Skall du ha det som du vill är det ex Fas 40T eller Fas 40C för innedörrar eller Fas 40B7 som är motsavarande Assa 565 i kvalité och användningsområde

Det enda som du kan byta riktning på är tryckesfallet, så du kan använda kistan i höger eller vänsterdörr.
 
frohike skrev:
Det går inte.. Inte med 565.. Skall du ha det som du vill är det ex Fas 40T eller Fas 40C för innedörrar eller Fas 40B7 som är motsavarande Assa 565 i kvalité och användningsområde

Det enda som du kan byta riktning på är tryckesfallet, så du kan använda kistan i höger eller vänsterdörr.
Men då :(

Det står ju att "Vändbart tryckesfall för alternativ dörrhängning"
Men det kanske inte innebär att man automatiskt kan rotera låshuset.
Det var ju skit. Men det är ju som det är, och jag slänger ju inte låshus för flera tusenlappar. Får helt enkelt byta på alla andra låshus nere i källaren där dessa dörrar finns, så det ser likadant ut överallt.
/Stefan
 
Redigerat av moderator:
Vändbart tryckesfall innebär bara att det går att vända 180 grader.
 
Skruva lås de markerade skruvarna, vänd på tryckesfallet, skruva på skruvarna. Klart!

lashus_565_Assa.jpg
 
  • Gilla
Thinkpad123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.