Jag ska till att beställa mig en 5 meters Novoferm garageport. men kan inte besluta om jag ska ta med eller utan fönster. De är anting slät bred ribbad vit port. Eller densamma med 5st rektangularäa fönster med vita kors spröjs.

Någon som har genomgått detta val?
 
Jag har inte stått inför ett sådant val, men jag hade med lätthet valt med fönster.

Är det torsionsfjädrar eller dragfjädrar i den porten?
 
Torsionsfjädrar. Det lutar mot fönster. Är bara lite rädd för att dom ska se plastiga ut. Tycker det verkar så på dom få jag sett uppsatta. Dock billigare märken.
 
Fönster i all ära är fint i portar men kan bara rekomendera dig att inte köpa med fönster.
Orsak nr 1. Betydligt sämre isoleringsverkan, nr 2 om du nu råkar köra på porten så blir det ruskigt dyrt.

Skulle jag bygga nytt garage och välja mellan en stor eller två normala portar skulle jag definitivt välja två mindre, du släpper in betydligt mindre kalluft på det sättet.

Ska du använda garaget som varmgarage och ställa in bilen på vintern? Då blir det många öppningar på en dag, jobb, hämta barn, träningar osv osv.

Detta är bara reflektioner från en som använder garaget som verkstad och aldrig skulle få för sig att förstöra bilen genom att ställa in och ta ut den under vintern. Ang åsikter om fönster eller ej får du gärna höra av dig på PM eftersom jag inte får skriva med vad jag jobbar dagligen... Du förstår va? d^_^b

Ursäkta om jag drog ut på det hela.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.