Har 40mm isolertak och trädäck och nu tänkte jag glasa in.
Har ju tänkt mest att förlänga säsongen lite men då man ändå måste kosta på 20000 så undrar man ju om man skall lägga lite mer typ 28000 och få isolerglas.
Har inga problem med att tänka mig kompensera värmeförlusten med värmefläktar men vill ju inte att det skall vara massivt kallras heller...
Är det någon som kan hjälpa mig i någon riktning?

/vel-pelle
 
Värmer du upp rummet även när du inte är där, eller kör du bara värme när ni sitter i uterummet? Om det senare, skulle jag inte betala någon kr mer för den lilla isoleringen, paybacktiden lär isåfall bli otroligt lång.
 
nej jag skulle bara värma upp de de dagar/kvällar jag tänkte sitta där,

jag funderar på om avkylningen kunde bli obehaglig stor att det var värt för komforten att gå upp till isolerglas.
men jag lutar nog åt engergiglas... det är nog inte värt 10000 samtidigt så blir ju dörrarna tyngre och klumpigare.
 
många timmars uppvärmning som betalas av att välja billigar alternativet, tar du gasolvärmare (speciellt i kombination med en fläkt) så får du snabb värme och snabbt i utrymmet, eller om det är mindre en vettigare infravärme
 
Idag så såg jag att willabGarden har sänkt priset på wg50 så att det är lägre än WG40 så det hjälpte mig.

Det blir visserligen några tusen mer än helt oisolerat men jag kan tänka mig att jag vinner lite på att det är mer ljudisolerat också.
 
isolerat vill man ju ha, vill man ha det billigaste kan man häfta upp genomskinlig plast ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.