Fick en fin nostalgiupplevelse från Amiga-tiden då jag försökte besöka byggahus imorse:


byggahus-guru.jpg

GURU MEDITATION :cool:
 
Rrrrr skrev:
Fick en fin nostalgiupplevelse från Amiga-tiden då jag försökte besöka byggahus imorse:
GURU MEDITATION :cool:
Amiga FTW!
d^_^b
 
FredrikR skrev:
Går det inte att få denna raden:
Byggahus.se > Forum > Information > Information & feedback > Nytt försök att lansera nya sajten idag
i fetstil?
Missade den först när jag skulle surfa runt.. men det kan ju bero på ovanan också. :)
Den kanske kan bli i annan färg än svart?
Försvinner lätt i mängden.
 
Inte mycket som funkar just nu....

Navigering till forumhuvudsidan leder till förstasidan på bh.
Länkar i inlägg pekar helt åt skogen

Kör med safari.

Navigering mellan olika forum funkar dock bra med tapatalk. :)
 
FredrikR skrev:
Den kanske kan bli i annan färg än svart?
Försvinner lätt i mängden.
Den blå länkfärgen i den så kallade breadcrumben har trillat bort. Den kommer komma tillbaka. Då syns den som vanligt igen.
 
Nimajneb skrev:
Inte mycket som funkar just nu....

Navigering till forumhuvudsidan leder till förstasidan på bh.
Länkar i inlägg pekar helt åt skogen

Kör med safari.

Navigering mellan olika forum funkar dock bra med tapatalk. :)
Nu ska de flesta länkar funka igen. Länken till forumstartsidan och bifogade bilder i inlägg fungerar däremot fortfarande inte. Hoppas att vi får ordning på dessa inom kort.
 
Rrrrr skrev:
Fick en fin nostalgiupplevelse från Amiga-tiden då jag försökte besöka byggahus imorse:


[bild]

GURU MEDITATION :cool:
Jag blir galen när jag ser ser Guru Meditation eftersom det felmeddelandet inte säger oss användare ett dugg.
 
Bo.Siltberg skrev:
Knappen för att bredda sidan på forumdelen hittar jag inte längre - finns den kvar?
Bredda sidan-länken kommer tyvärr försvinna. :( Den kom till i samband med att vi ville kunna visa större bilder inne i inläggen utan att bilderna krockade med annat innehåll i sidospalten. Efter dess tillkomst så löstes det där med större bilder på ett annat sätt genom att de nu förminskas automatiskt. Lite synd eftersom det har varit en omtyckt finess av en del användare.
 
Funkar inget vidare fortfarande. Om man klickar på Forum på startsidan så kommer man bara tillbaka till startsidan.
 
Nej, länken Forum i gröna listen och i breadcrumben (eller om man skriver in den i webbläsaren) funkar fortfarande inte.

Okej,

Tidigt i morse såg allt bra ut. Sedan kom den elaka varnishen. Igår hade vi problem med webbservrarna, idag hade vi problem med mysql-servern.

Vi tror vi har hittat vad som orsakar felet. Tydligen så kommer det skurvis 100 samtidiga förfrågningar som alla går igenom 1,5 miljon poster var för sig av någon anledning. Som mest skickades 77 GB data från mysql-servern till webbservrarna på en och samma gång (119 förfrågningar x 650 mb data). Kanske inte så konstigt att det stannade.

Än så länge har vi inte hittat vad det är (vilken kodsnutt) som påkallar felet. Och vi har inte heller lyckats trigga dessa fel när vi gjort last-tester. Kanske för att de inte är så dynamiska som ni användare.

Nu har vi hittat en sak som gjort att apc-cachningen inte funkat optimalt, men om den grejen löser allt vet vi inte.
 
Jag använder opera som webläsare. Jag får följande felmeddelande:
Error 403 Access Denied - server in test mode (IP not in ACL)

I Explorer så fungerar det bättre men forumet går inte att navigera i alls.
 
P
Skrev precis att jag inte haft några problem alls men då small det till.....
Låter som någon har skrivit en "lite dålig" SQL fråga :)
Säkert någon loop som anropar en subfunktion som själv gör en fråga......

Edit.... Väntar med stor nyfikenhet om hur det ska bli..... :D
 
Efter googling så har jag förstått att Amiga var en hemdatortillverkare. :)

//Patrik
 
P
Fel. Amiga var en hemdator från tillverkaren Commondore
 
Per Eskilsson skrev:
Nu ska de flesta länkar funka igen. Länken till forumstartsidan och bifogade bilder i inlägg fungerar däremot fortfarande inte. Hoppas att vi får ordning på dessa inom kort.
Nu funkar länken till forumstartsidan och nu ska bifogade bilder visas upp korrekt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.