AnneFi
Hejsan!
Jag är ute och letar efter golv till vårt sovrum med det är svårt att veta vad som är okej och vad som är riktigt skit.

Vill ha tips på golv som inte kostar så mycket med som ändå år av okej kvalitet.
Golvet kommer inte direkt att utsättas för något större slitage eftersom det är sovrum.

Helst under hundralappen kvadratmetern vill jag gärna komma :)
 
AnneFi
har tittat på Bjoorn.se
någon som har erfarenhet av deras egna golv?

hade först tänkt att köra Ikea. har det i vårt nuvarande sovrum och det har fungerat bra för ändamålet men ikea säljer ju inte golv längre.
 
AnneFi skrev:
hade först tänkt att köra Ikea. har det i vårt nuvarande sovrum och det har fungerat bra för ändamålet men ikea säljer ju inte golv längre.
Tur är väl det, för det var väl av sämsta klass.
 
AnneFi
men till ett sovrum där man inte går mer än när man ska gå och lägga sig och när man går upp så håller det måttet.

Du kanske har några förlag på bättre golv till ett bra pris?
 
Men tyckte du Ikea var bra kan du ju köpa vilket golv som helst eftersom alla andra är bättre.
Personligen skulle jag dock aldrig köpa ett laminat till sovrum då dom känns kalla och döda, inget som man ha nåt av i sovrum.
 
AnneFi
Vad rekommenderar du istället?
Alla tips är välkomna :)
 
Det är ju svårt att få nån vidare kvalitet när man lägger sig i den absoluta bottensegmentet (pris), fundera på om du inte ska kliva upp en bit och välja ett vanligt parkettgolv. Runt 250-300:-/m2
 
AnneFi
det är inte riktigt ett alternativ. Sovrumsgolvet är på 60 kvm.
Även om jag egentligen är en parkettmänniska så tycker jag att det blir för dyrt för ett sovrum.
 
A
Nu vet jag inte om det är inom budget för dig. Men Woody säljer ett ekparkettgolv 14mm från Tarkett för 200kr/kvm. Jag tyckte det var mycket prisvärt, 14mm, känt märke, inte laminat.
 
AnneFi
vi får se.. jag vill helst ha mörkt golv.
budgeten klarar kanske 200kr kvm. men just nu måste vi räkna med att gavlarna kanske rasar när vi byter fönster.
 
Ett annat tips är att dela upp det lite med allt som ska bytas/göras, ta det viktigaste först och sedan fortsätta med nästa osv. istället för att kanske ångra dig/er senare att det inte blev ett annat golv ex.vis.

Byggmax har ju lite olika golv med om du är intresserad men gissar att du TS har koll på det.

iof har vi budget laminat a´la decco ifrån rusta men vi har ju sovrummet på ovanplan så att det funkar + mattor vid sängkanterna, det duger för oss men de där är ju individuellt.
 
AnneFi
vårt sovrum är vår vind.
en stor rya kommer att ligga på golvet.

har stått stilla i fyra år nu så nu ska det bara göras
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.