HEJ

Som ovan säger håller vi på att köpa tomt och bygga hus, jag har en fråga ang. Fiskarheden. Jag blir inte klok på om panna är exkluderat i priset eller om det ingår i deras byggsats? Är det någon som skulle kunna ge mig ett svar.

Tack Micke
 
Ingår ej.
 
Hej!

Vi betalade 85 000 för vår Nibe 750. Kan f ö bara rekommendera Fiskarhedenvillan. Hade lite problem i början, men hustillverkaren har faktiskt fixat allt och lite till som vi tagit upp.

Mvh M
 
om v-p ingår eller ej??detta ska väälan säljaren klart och tydligt förtälja ??
 
Många saker med Fiskarheden som är svåra att få fram. Vi gav upp till slut :(
 
Nybergs skrev:
Många saker med Fiskarheden som är svåra att få fram. Vi gav upp till slut :(
ja får man inte veta om en så viktig vara som merparten har med som standard,så förstår jag avhoppet.
en värmepanna är väl att betrakta som en av dom viktigaste detaljerna i ett hus,ingår inte en sådan så borde båda ögonen öppnas.
 
Det står väl klart och tydligt vad som ingår i materialsatsen på deras hemsida? Värmepumpen Nibe F750 ingår inte där, utan den kostar drygt 80 om man väljer att köpa den av FH...

Att den inte ingår i materialsatsen är väl inga konstigheter? Det är väl ingen tillverkare som skickar med en värmepump om man väljer att enbart köpa materialsatsen?
 
Fiskarheden är väl väldigt tyldiga med vad som ingår i materialleveransen och på hemsidan så finns både priser och vad som ingår vilket många tillverkare inte uppger. Att inte en specifik värmepanna ingår kan jag tycka är ganska naturligt då det är svårt att veta om vad som är bäst för den specifika kunden. Bättre att exkludera den biten och låta kunden välja om man vill exempelvis ha luftvärmepump, fjärrvärme, bergvärme etc. Men självklart ska säljaren upplysa kunden om det så att kunden verkligen förstår att det inte ingår om de inte läst och/eller förstått leveransbeskrivningen. Så att rekommendera att välja bort en tillverkare bara för att de inte inkluderar en värmepump i sin leverans är väl att ta i. Det väsentliga är väl om totalpriset för materalleveransen + den värmepanna man nu vill ha är OK jämfört med andra alternativ.
 
Vi byggde med fiskarhedenvillan och jag är glad att värmepumpen inte ingick. Då kunde jag köpa den själv på sidan om 20000 billigare.
 
byggankan skrev:
Vi byggde med fiskarhedenvillan och jag är glad att värmepumpen inte ingick. Då kunde jag köpa den själv på sidan om 20000 billigare.
20 000 billigare var ett bra pris... Jag rekommenderar också att köpa pumpen på sidan om, köpte min via rörmokarn och sparade ca 15 på det...
 
carlbanan skrev:
Det står väl klart och tydligt vad som ingår i materialsatsen på deras hemsida? Värmepumpen Nibe F750 ingår inte där, utan den kostar drygt 80 om man väljer att köpa den av FH...

Att den inte ingår i materialsatsen är väl inga konstigheter? Det är väl ingen tillverkare som skickar med en värmepump om man väljer att enbart köpa materialsatsen?
efter att ha kollat femtielva tillverkares byggsatser,så ingår v-p 9 ggr av 10
märkligt inte f-h har den som std ???
 
nybyggd skrev:
efter att ha kollat femtielva tillverkares byggsatser,så ingår v-p 9 ggr av 10
märkligt inte f-h har den som std ???
Det får väl stå för dig isf, jag tycker inte det är nå konstigt att husköparen får välja att köpa den värmepumpen dom själv vill ha. Om man pratar med en försäljare och får en standard produktionskalkyl så står naturligtvis värmepumpen med där.
 
nybyggd skrev:
efter att ha kollat femtielva tillverkares byggsatser,så ingår v-p 9 ggr av 10
märkligt inte f-h har den som std ???
De flesta tillverkare har ju nyckelfärdigt som huvudkoncept och då är det såklart mer som ingår, Fiskarhedens koncept är ju mer att man köper "en hög med brädor".

Om man kollar på andra som inte har nf-konceptet så tror jag att det är ungefär samma.
 
Det va inte värmepumpen det föll på. Utan att det tog 3 veckor för vår säljare att få fram att i ett suteränghus så ingår inget i undervåningen. Först ingick alla väggar, sedan alla innerväggar och till sist inget alls. Det borde ju vara enkelt att svara på kan man tycka.
 
byggankan skrev:
Vi byggde med fiskarhedenvillan och jag är glad att värmepumpen inte ingick. Då kunde jag köpa den själv på sidan om 20000 billigare.
Vart det inklusive ventilation, injustering och överskåp ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.