Hej,

är det någon därute som har haft med C N Mur & Kakel KB, denna skojarfirma, att göra?

De är verksamma i göteborgsområdet.

Skulle jättegärna vilja veta/höra om någon anlitat dem.
Skicka antingen ett pm eller fyll på tråden, för de håller på och förstör vårt hus och våra liv.

Detta är hur jobbigt som helst för oss.

Tack på förhand.

Mvh
Lennart
 
Hej,

Du bör skriva lite mer utförligt om vad som är problem. Med nuvarande formulering så kan "förstöra ..." osv betyda vad som helt från att de parkerar dåligt framför huset till att ert hus håller på att rasa ihop pga. firman.
 
Hej,

Jag är egentligen mest intresserad av att få kontakt med folk som har anlitat denna firman, för att höra deras erfarenheter av jobbet.

Men en kortfattad beskrivning är att det är ett källarprojekt där det skall byggas badrum, tvättstuga och ett gästrum. Bilning av platta och urgrävning av lera, nya avlopp, golvbrunnar, golvvärme och klinker m.m. Efter första gjutningen av plattan kunde konstateras att det var bakfall på avloppet. Uppbilning för att åtgärda det renderade i sönderborrad golvvärmeslang.
Efter ny gjutning och diverse andra arbeten har vi nu fått en ny filmning av avloppet och det visar sig att det fortfarande är bakfall, värre än förrut och på fler ställen.
Vi bröt med dem för precis allt de gjorde är uruselt gjort.
En besiktning är gjord och ett protokoll på sex A4-sidor med fel har vi fått... och då är bara de värsta felen med. Skönhetsfelen är inte inkluderade.

Som sagt om det finns fler som är drabbade av denna firman skulle jag hemskt gärna vilja komma i kontakt med er.
 
wewotti skrev:
Hej,

Jag är egentligen mest intresserad av att få kontakt med folk som har anlitat denna firman, för att höra deras erfarenheter av jobbet.

Men en kortfattad beskrivning är att det är ett källarprojekt där det skall byggas badrum, tvättstuga och ett gästrum. Bilning av platta och urgrävning av lera, nya avlopp, golvbrunnar, golvvärme och klinker m.m. Efter första gjutningen av plattan kunde konstateras att det var bakfall på avloppet. Uppbilning för att åtgärda det renderade i sönderborrad golvvärmeslang.
Efter ny gjutning och diverse andra arbeten har vi nu fått en ny filmning av avloppet och det visar sig att det fortfarande är bakfall, värre än förrut och på fler ställen.
Vi bröt med dem för precis allt de gjorde är uruselt gjort.
En besiktning är gjord och ett protokoll på sex A4-sidor med fel har vi fått... och då är bara de värsta felen med. Skönhetsfelen är inte inkluderade.

Som sagt om det finns fler som är drabbade av denna firman skulle jag hemskt gärna vilja komma i kontakt med er.
Ursäkta en dum fråga kanske, men varför vill ni komma i kontakt med andra? Ni har ju brutit med firman, gjort besiktningar m.m.

Har ni några skadeståndsanspråk på firman? Något återkrav av förskottsbetalning? Jag förstår inte riktigt vad det är ni är ute efter med att få kontakt med andra, kan du förklara?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.