Hej!

Har grävt ut 30kvm och 30 cm djup för att anlägga en friggebod med tillhörande plattsättning runt om. Den störst ytan (förutom friggeboden) skall användas ibland att parkera en bil, Mitt problem är att jag hade stora besvär att tömma stenkrossen pga av platsbrist och behövde tömma allt i gropen som nu har dragits ut så att det ligger ca 20 cm i hela gropen. Mitt dilemma är nu att få hem en padda på 250kg. Några tips förutom dyr hemkörning och hämtning?
 
Det där fixar du.

Jag trodde jag gjorde det lätt för mig när jag tog hem grävare och padda samtidigt. Den listiga planen var att använda minigrävaren för att lyfta paddan av släpet. Det var dock så på håret att den orkade att jag inte fick till det, så jag gjorde som egyptierna och byggde en ramp, frustade, stånkade och skrek och vips så stod paddan på marken.

När den skulle upp igen var jag lite vanare att köra grävaren och lyfte utan skopan på, så då gick det bra.

Sammanfattning, med 3-4 grannar till hjälp fixar det sig, både av och på (utan grävare)

Ett annat alternativ är ju att bygga något som liknar en gungställning utan gungor, som du hänger block och talja i.
 
Redigerat:
aha....har tyvärr ingen minigrävare kvar dock. :(
 
Har aldrig kört en padda tidigare men det kan väl inte vara så svårt eller?
 
Näe det är det inte.
 
Johnblond skrev:
Har aldrig kört en padda tidigare men det kan väl inte vara så svårt eller?
Har du använt en självgående gräsklippare så klarar du en padda.
Se till att nöta mycket på ytan. Inte bara fram och tillbaka utan även diagonalt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.