Skall lägga ett nytt golv ovanpå ett äldre söndrigt brädgolv. (Har rivit väggar så det är för mycket lappningar för att det skall bli inte att slipa).

Förra ägaren har lagt på spånskivor (10-mm ROT golv) där de hade lagt plastmatta på. Skivorna hade de limmat och på så sätt fått ett sammanhängande jämnt golv som tog ut ojämnheterna bra. Nu har jag som tidigare nämnt tagit bort väggar och måste därför lappa ihop denna skivyta, men jag får inga fina limmade övergångar nu. Hur skall jag göra för att inte få problem med skarvarna på mitt nya golv?

- Skruva skivkanterna i det gamla golvet och se till att de ligger jämnt?
- Kasta ut ROT-golvet och lägga ett tjockare underlag som tar ut ojämnheterna? Finns det?
- Något annat sätt?
 
Riv ut allt och lägg nytt. Antinget furegolv ca 170:- kvadraten för färdigt eller 22mm spånplatta + något.
 
Nej, fy f*n. Har rivit ut så det räcker nu. Ojämnheterna är kanske mindre man kan förstå, men de är fullt tillräckliga för att skada kanten om man endast lägger en tunn underlagsduk.

Någon med annan erfarenhet att riva ut?
 
Fixar_Krille skrev:
Riv ut allt och lägg nytt. Antinget furegolv ca 170:- kvadraten för färdigt eller 22mm spånplatta + något.
Håller med, riv ut in med nytt furu eller spånskivegolv.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.