Hej!

Jag sågade lite laminat till ett kök igår men snittet blev inte riktigt 100.
Och idag skall jag såga en bänkskiva i laminat.
Så jag skulle behöva en ny klinga till min festool TS-55 då jag vill bli klar idag.
Någon som vet var man kan köpa en klinga en Söndag i Göteborg eller Trollhättan?
Jag brukar handla på sms service men dom är tyvärr inte öppna idag. Och få klingan slipad idag är inte så lätt heller antar jag.
 
Biltema? Kanske inte bästa klingan i hållbarhet men den håller ju för några snitt =)
 
Tror inte det är samma tjocklek på biltema klingan som festool klingan, så sken kanten kommer inte att stämma...
 
teed skrev:
Tror inte det är samma tjocklek på biltema klingan som festool klingan, så sken kanten kommer inte att stämma...
Om du måste köpa idag så lär du inte hitta en Festool. Näst bäst är alltså en klinga lika smal eller smalare än Festool.

--- Mats ---
 
inte ett måste med festool även om jag föredrar det. Men den skall vara fintandad.
 
Men de större byggfirmorna har väl öppet på söndagar? Lär ju inte hitta Festool, men kanske snarlikt...
 
Bauhaus har jag köpt klingor på.
 
Får ta en tripp och titta om jag hittar något bra.
 
K-Rauta har Makita och oftast deras 48t klinga. om du är orolig för gummikanten så kan du slakta en aluburk och klippa ut en distans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.