Hade för bråttom och tänkte inte. För visst bör det vara
10 mm fixkam för såna plattor.?
Kommer dessa plattor att lossna sen?
 
Oj! Tänkte svara utan att tänka, men det är väl som så att det spelar ingen roll vilken fixkam du använder, huvudsaken att plattorna täcks till större delen, har du vattenburen golvvärme eller el? vilket fix använde du? det finns flera faktorer som spelar in... Det finns ingen regel för vilken storlek som ska användas, det finns rekommendationer, går att använda en metallkratta om man så har lust till det! ^^
Nå skämt o sido det ska inte lossna bara för att du använt en 6 mm fixkam, skulle det bli lite ihåligt, köp en billig fogrensare på biltema rensa fogen där det låter som värst och spruta ner lite "dyrlim" någon bättre kvalite som härdar snabbt, och klarar temperaturerna, det funkar alldeles utmärkt. Kan hända att alla inte håller med om att det går att göra så, men det fungerar iaf i praktiken, utan några komplikationer om man inte rensar ner i slingan och skadar ledarna....
Skulle plattorna lossna så är det ju bara att sätta dit dem eller nya igen!
Lycka till!
Vet inte om jag vågar skriva vad jag jobbar med! :) Kan vara så att kunderna tror att jag gör så här dagligen...
 
Suveränt svar:) Jo jag har också listat ut att man kan fästa klinker med allt möjligt.:) Satte lite kakel med gypsum då vi hade slut på fix en gång.
får väl se hur det går:)
Men det jag upptäckte var att det var svårt att få plattorna jämna med 6 mmm fix och jag tror det hade varit lättare med 10 mm. dvs att en platta blir nån mm högre än nästa på vissa ställen.
För att höra ihåligheten tar jag en hammare och knackar lätt eller är det fingret som gäller?
 
Brukar låta ungarna springa lite på golvet, det hörs på en gång var det inte fäst riktigt, men så jäkla noga är det inte om man gör det åt sig själv! Själv brukar jag bara knacka lite med knogarna, alltid efter att jag fogat! ^^
Det verkar för chickenaktigt att kolla innan man fogar, varför göra det lätt för sig? :)
Bör väl tillägga att jag inte har för vana att göra om det till kunderna, tror att man är lite mera noggrann då!
Annars kan du väl prova med en 5kilos slägga borde visa sig snabbt om det var bra gjort! ;)
 
Nä! Lite allvarligt, det är inte mycket att orda om, om det är någon platta som det inte tagit bra under, det går alltid att fixa! Ha det gott.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.