Självklart, men varför spelar det roll om det är kondens när TVn är av?
Var tror du den fukten hamnar i slutänden? TVn behöver ventilation, så den kan inte vara tätt inbyggd. Det innebär att det blir kondens på insidan av rutan också. Dels är det då kondens för nästa person att bruka duschen, dels kommer det att bli en fuktig miljö för TVn eftersom den inte kommer att torka lika fort som den bättre ventilerade omgivningen, och det innebär fukt i TVn. Fukt i TV, som omväxlande är varm och kall, ger korrosion.

Förresten, hur lång tid tror du det tar innan rutan blir uppvärmd? Min gissning är att det tar såpass lång tid att du kommer att få kondens länge nog för att det ska vara ett problem.

Kondens är ett attans svårt problem att hantera. Tro mig, jag har jobbat på ett företag som gör trafikmätningsutrustning, och den miljön är hemsk för elektronik.
 
tätaglasrutan jäms med tätskiket och lufta tvn ut i bakrummet. perfekt. ingen kondens.
 
Jag vill minnas att det fanns en tv i badrummet på hotellet i Legoland när vi bodde där för några år sedan. En vägghängd liten sak, och det kändes väldigt lyxigt. Det är bra om den hänger på en sån där arm som så att den går att vrida i olika riktningar.
 
Troberg skrev:
Var tror du den fukten hamnar i slutänden? TVn behöver ventilation, så den kan inte vara tätt inbyggd. Det innebär att det blir kondens på insidan av rutan också. Dels är det då kondens för nästa person att bruka duschen, dels kommer det att bli en fuktig miljö för TVn eftersom den inte kommer att torka lika fort som den bättre ventilerade omgivningen, och det innebär fukt i TVn. Fukt i TV, som omväxlande är varm och kall, ger korrosion.

Förresten, hur lång tid tror du det tar innan rutan blir uppvärmd? Min gissning är att det tar såpass lång tid att du kommer att få kondens länge nog för att det ska vara ett problem.

Kondens är ett attans svårt problem att hantera. Tro mig, jag har jobbat på ett företag som gör trafikmätningsutrustning, och den miljön är hemsk för elektronik.
Den hamnar väl i badrummet? Det är ju det som är själva poängen med att ha glasrutan där, för att skilja TVn från den fuktiga miljön i badrummet. Kondens på insidan av rutan borde det inte bli, miljön på insidan av rutan ska inte vara fuktig till att börja med utan den borde ha samma fuktnivå som i resten av huset. I en perfekt lösning så är det möjligt att öppna utrymmet där TVn sitter bakifrån från ett annat rum så att glasrutan kan vara fast monterad och ordentligt tätad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.