Bra eller dåliga erfarenheter? Vi ska bygga i Kungälvsområdet. tacksam för tips! Även när det gäller andra hustillverkare!
 
Dåligt respektive svalt intresse från säljare resp. arkitektbyrån de jobbar samt generalentreprenad med gjorde att de gick bort... För mycket att göra?
 
Ja tyvärr, lovar runt men håller tunt. Mycket småfel som HM-Hus och deras snickare skyller på de andra hantverkarna. Dock var arkitekten lyhörd och MYCKET duktig på att fånga upp våra , inte alltför komplicerade, önskemål.
 
När vi hade kontakter med olika företag presenterade just HM hus norra europas sämsta byggkostnadskalkyl, där i princip allt stod i kolumnen "KÖPARENS UPPSKATTNING" dvs inte bindande för 5 j-a öre!
Att deras arkitekt sedan ritat så att HM:s beräknare kunde läsa ritningen rätt bidrog även det till att det till slut blev Bollebygdshus, något vi inte ångrat någon gång.

Kan även bidra med tips på vilken rörläggare ni inte behöver kontakta i kungälvsområdet, samt vilken el-firma ni BÖR kontakta.

mvh
greenbay
 
Min erfarenhet är inte bra av HM-Hus !!  Vi ville bygga med dom men kom aldrig så långt hur mycket jag än log på. Men i efterhand är jag nöjd att vi istället valde Eksjöhus.
Vi hade bestämt oss för att bygga med HM, huset var till och med ritat och färdigt hos arkitekten, så vi skulle bara få ett pris och sen beställa. Jag ringde, minst varrannan vecka i 3 månader och dem lovade och lovade, men inget hände. Väntar fortfarande på att dom ska ringa!  Det är dåligt!

Det gäller att kunna sin sak när man anlitar dom tror jag!
 
Tack för svaren! Låter ju inte så positivt.....jag är väldigt intresserad av tips på rörläggare och elektriker!!

MVH Sara
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.