tänkte höra om det är någon som installerat el-golvvärme med värme reflekterande skiva direkt på en gjuten grund och i så fall om det värkar som att man eldar för maskarna eller om en sån platta reflekterar så bra att det nässtan inte blir någon förlust nedåt typ t2 värmegolv eller dyligt.
 
Puttar upp den här frågan :)
 
Exakt detta funderar jag på nu... jag har nämligen byggt in en gång mellan huset och garage/tvättstuga. Nivån på det nya golvet i hallen är i höjd med plattan i tvättstugan. Jag vill verkligen inte bila upp eller bygga upp golvet 10-25 cm... Funderar på "fullösningen" med att lägga en skiva/reflektormatta el dyl. och sen värmegolv och klinkers på... ngn som har tankar om detta?
 
Tänk efter nu.
Värme sprider sig genom strålning (som ljuset), konvektion (som värmefläkten) eller ledning (som när du sätter handen på ett varmt föremål). Den värmereflekterande skivan hindrar strålningen. Men hur mycket strålning är det i en gjuten grund? Möjligen lite röntgenstrålning men ingen värmestrålning. De flesta förlusterna är värmeledning, det är alltså det du ska hindra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.