Började sätta dit plyfaskiverna idag i mitt badrum som jag har renoverat..
I ett hörn ( där duschen kommer vara) är det en vinkel på 45 grader, har gjort såhär pga att jag har luftningen från avloppet bakom så det är 30cm brett just där det är 45 grader (från ena väggen till andra).jag har lagt liggande 2"2 på ytterväggarna som sedan lagt på en kort 2"2 som gjorde 45 grader i hörnet pluss att jag har kotlat för dusch stången... så nu undrar jag om nån vet om det finns nått annat än reglar för att kotla för plyfan så det blir stumt på långsidan? Typ någe plåt band att fästa ihop med? Komentera helst med länk?
 
  • Namnlös.jpg
Det finns både ett vikbart plåtband som du kan använda samt en skena som är gjord för snedtak.
 
Jag skulle bara skruvat ihop skivorna med varandra (blir lite på skrå).

Protte
 
Har nu kikat på plåtbandet och det kostar ca 1000kr för en rulle på 50 m känns ju lite jobbigt att jag behöver endast 5m... hur funkar den där skenan?
Att skruva ihop skivorna funkar inte...
 
Skenan skruvar du fast i "flärparna", sedan böjer du ut skenan till önskat läge.
 
Thomas Lundquist
Köp trekantsläkt på brägår´n. Kostar några tior bara.
 
chabby skrev:
Har nu kikat på plåtbandet och det kostar ca 1000kr för en rulle på 50 m känns ju lite jobbigt att jag behöver endast 5m... hur funkar den där skenan?
Att skruva ihop skivorna funkar inte...
Jag tror du fått tag på hålade plåtband och det är inte riktigt rätt, det finns lite olika saker till plåtreglar som passar bättre eller så viker en plåtslagare lite takplåt i 45 grader.

Varför gick det inte skruva ihop hörnet??

Protte
 
Okey!
Smidig vinkel där matti!
Har redan gjort vinkeln så trekantsläkt hade inte funkat..
Ne då tror du fel Protte för det var rätt jag hitta!
Nu har jag iaf löst problemet med en plåtregel som jag kapa av ena sidan på, Skruva upp på väggen och slog med gummiklubba så den låg ann mot andra väggen! Vart rikigt stabilt!
Tack för alla svar!
Mvh!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.