När vi gick från ÖoB:s Spar till Whiskas började vår katt växa ordentligt så det är nog lite skillnad på innehåll!

Edit: lite väl OT

Sent from my X10i using Tapatalk
 
Jag håller inte med om att dom är så billiga på Byggmax, köper allt mitt virke o skivor hos den lokale bygghandlarn. Billigare lr samma pris som byggmax på de mesta, iaf med min rabatt. Det enda jag köper på byggmax är spik o skruv.
 
daugaard skrev:
Jag håller inte med om att dom är så billiga på Byggmax, köper allt mitt virke o skivor hos den lokale bygghandlarn. Billigare lr samma pris som byggmax på de mesta, iaf med min rabatt. Det enda jag köper på byggmax är spik o skruv.
"med min rabatt" - Du får ju ändå jämföra listpris mot listpris. Att du sen har rabatt är ju bra för dig, men det gör inte byggmax mindre billigt i generell jämförelse.
 
Det gäller vell bara att förhandla/pruta, rabatt kan nog alla få. Och jämför byggmax vs rinkaby på tex avloppsrörs grejor, typ dubbla priset på byggmax.
 
daugaard skrev:
Det gäller vell bara att förhandla/pruta, rabatt kan nog alla få. Och jämför byggmax vs rinkaby på tex avloppsrörs grejor, typ dubbla priset på byggmax.
I så fall tycker jag byggmax är mycket schysstare som inte försöker lura dom som inte inser/vill/orkar/kan med att ställa sig och pruta varje gång man ska handla.

Rinkaby är ju bra, men lite långt att åka bara.

Det jag tycker är sämst med byggmax är deras begränsade sortiment. Dom har vad som behövs för att baka en kaka, sägs det i reklamen, men bara om man bakar utan ägg, smör, fyllning och glasering ;) Åsså den sanslöst undermåliga servicen. Har helt slutat handla pellets där eftersom det är sånt bök att få någon att ställa på pallen på kärran min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.