Kollade priser på SP aluminiumklädda skjutdörrar och fick en chock :O:O:O
Vi behöver 2 st á 3 m och de skulle kosta 140.000:-
Visserligen är SP bra men 140 kkr . . . det är ju lika mycket som vad ett kök kostar . . .
Almoge kostar 120 kkr (men vi gillar inte profillisterna)
Finns det inget billigare alternativ, ni som redan köpt och har lite erfarenhet av funktion och kvalité.
 
  • Gilla
Nitram80
  • Laddar…
Kolla varbers trä eller Villafonster.se ett skjutparti med måtten 30x21 kostar ca 35000 . Skall själv köpa ett därifrån så småningom tror jag.
 
Skjutdörrar ÄR vansinningt dyrt, har själv jagat de senaste veckorna. K-rauta har precis haft en kampanj på Polstar fönster, de har även skjutdörrar. 21x21 skulle gå på c:a 24 000 kr med aktuell 30% kampanjrabatt.
Kronfönster är en tillverkare som bara finns på nätet.

Allmoge finns hos bygghemma.se men jag vet inte om de var speciellt mycket billigare där.

Viking Windows är en annan tillverkare, se min nyligen startade trån här:

http://www.byggahus.se/forum/foenst...ing-windows-bra-eller-daliga.html#post1379661
 
Har hittat ett klart lågt pris hos Mentafönster.
20.500:- för en skjutdörr modul 30x21
Men är det någon som har erfarenhet av dessa skjutdörrar (eller fönster) och av leverantören ?
 
Ja, de hade nog de billigaste priserna jag sett hittills. Om man nu kan tänka sig PVC. Jag hittade aldrig den där sidan och nu har jag redan beställt skjutpartier i trä.
 
Velfac är ett alternativ. Mina 210x260 kostade ca 15kkr st.
 
15.000 för Velfac skjutdörrar. Skojar du :O
Velfac har alltid varit det dyraste (och snyggaste) alternativet och nu säger du att det är det billigaste. Vad är det som inte stämmer ?
Har sökt efter priser men inte hittat några, vilket brukar betyda att produkten inte är konkurrensutsatt. Dvs. DYR !
Dessutom hittar jag ingen leverantör här i södra norrland.
Hjälp :S
 
Det var iofs 3-4 år sedan. Men velfac var absolut inte dyra, skulle gå på mer om jag valt ex elitfönster mfl.
Ex vridfönster 60x120 + helglasad fönsterdörr 90x210 ca 10kkr

Grejerna budas från danmark direkt från fabrik, så kan du hitta någon med org.nr så kan de köpa grejerna för dig. Många arkitekter har ex den möjligheten.
 
Låter kanon !
Skall kolla om jag springer på någon som kan köpa åt mej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.