hej alla.

har en garda IV köksblandare.
när man sätter på kallvatten å sen drar spaken över till varmt lr tvärtom så är det trögt, alltså inte den dära keramikkänslan som vart.
skall man underhålla det hela med fett under lr vad har hänt???:@

mvh
snickar estwing
 
ingen som kan sånt här???
ok söker vidare
 
Jag har varit med om det på en vanlig tvättställsblandare, där var det ny packningsinsats som behövdes. Exakt vad det var för problem vet jag inte. Det var en ganska gammal FMM, jag plockade isär den och gjorde rent, satte ihop den igen, den funkade i ett par veckor sedan var det samma sak igen. Hjälpte att byta packningsinsatsen.
 
ok. va nåt av detta jag tänkte på...
nån sm kan få fram en skiss på hur man tar isär denna blandare?
 
känns konstigt att dom skall ha kunnat bli slitna på 2 år???
 
Vår FMM 9000 började knarra efter nåt år. Bytte insats och sen har den varit tyst i 4 år hittills.
 
aha ok japp knarrar å e trög när man drar den åt nåt håll...
nån som vet vart man kan handla detta samt kostar????????
 
estwing skrev:
känns konstigt att dom skall ha kunnat bli slitna på 2 år???
Håller med. Emellertid fick jag byta mina packningar efter 14 dagar. De sa då att detta kan hända vid nyinstallationer av vattenrören då montören inte spolat ur rören ordentligt innan montage. Kan fastna skräp på beläggningarn, sa man. Jag fick nya utan kostnad, men det hade ju gått så kort tid efter köp.
 
Raceman skrev:
Håller med. Emellertid fick jag byta mina packningar efter 14 dagar. De sa då att detta kan hända vid nyinstallationer av vattenrören då montören inte spolat ur rören ordentligt innan montage. Kan fastna skräp på beläggningarn, sa man. Jag fick nya utan kostnad, men det hade ju gått så kort tid efter köp.
komiskt när du skriver så...
mina vattenrör va ej nya heller... kanske jag har samma problem?

hade koppar rör liggandes så jag tog dessa.
enklast...
men det fick la jag sota för nu antagligen då...
dumsnål man är......
 
Redigerat:
nån som vet vart man kan handla detta samt kostar????????
Vet inte om det är samma till Garda som 9000 men möjligt det är det. Isf kostar den 241 hos rinkaby och 310 hos dinvvsbutik.se

Annars är väl KB-rör det närmaste för dig, kanske inte blir dyrare iom att det tillkommer exp.avgift från de andra.
 
ok man tackar...
blir till att åka ner till ale rör lr kb rör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.