;DInspirerande, fast undrar om inte gult porslin hade passat bättre hos oss....... ;D ;D
 
Läckert! Är det så där våra nu så moderna badrum och kök kommer att upplevas om ett par år?! Men härligt läckert var det iallafall, eller inte...
 
Så såg badrummen ut i vårt förra hus innan vi gick loss på dem. Eller egentligen hela huset eftersom inget var bytt sen 1973. Snacka om nostalgi-tripp tillbaka till barndomen! ;D
 
Undrar om det var i ett sådant hus de filmade "TIllsammans"? ;)
 
En rund alu-köks-ö! :surprised: Vad var det för "tvålkopp" på sista bilden? Läckert med randigt från väggen upp i taket iaf! Fin inspiration till oss som bor i tidstypiskt hus, tack.

/U
 
Nostalgitripp var ordet ;D
 
Jag tycker faktiskt att en del av de där var riktigt snygga. Det är ju rätt gamla foton, dassiga färger och sådär, men till exempel rummet med flickan med det stora håret och den väldigt mönstrade klänningen, och rummet med den gröna heltäckningsmattan och mycket bokhyllor skulle nog kunna vara snyggt idag (igen). Heltäckningsmattor är nog på gång snart.
 
Heltäckningsmattor är definitivt på väg tillbaka. Jag tycker att många av bilderna ser ganska trendiga ut, bortsett från de blommiga kakelplattorna.

Sparsamt möblerat, fyrkantigt, illa-matchande-färger, låga soffor och bord, myran-stolar (typ), öppna hyllor längs väggarna, vägghängda wc-stolar, inbyggda nicher överallt i badrummen, köks-ö, pytteliten diskho, högt monterad ugn, plexiglas, persienner...

Men vad skulle hälsovårdsmyndigheterna säga om att ha en häst i köket?
 
Lilla_vargen skrev:
Men vad skulle hälsovårdsmyndigheterna säga om att ha en häst i köket?
8) Det har dom inte med att göra, när det är ditt privata kök. ;) ;D
 
Det var kanon fint ju.. hehe.. fast jag skulle ju inte välja det i första taget.. ;D
 
Heltäckninsmatta i sovrum-varför försvann denna ypperliga uppfinning?
 
En heltäckningsmatta ser ut (och är fräsch) en tid. När denna "ypperliga uppfinning" legat en tid så kommer Du inte, trots idog dammsugning, längre tycka att den känns ren. :(
Det var nog orsaken att den försvann - också våra åkte ut!
mvh
TMI
 
TummenMittI skrev:
När denna "ypperliga uppfinning"  legat en tid så kommer Du inte, trots idog dammsugning, längre tycka att den känns ren.  :(
I mitt förrförra hus hade de förra ägarna heltäckningsmatta på hela övervåningen, när dessa slets ut så stank det hund, trots att hunden hade varit död i minst 15 år :p
Aldrig mer heltäckningsmatta för mig, men visst ser och känns det härligt (åtminstone det första året, om man har tur ;)) med en cremefärgad, mjuk heltäckningsmatta nedanför sängen spec. kalla vintermorgnar.

//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.