Som rubriken säger så undrar jag om ca: byggtider hos er som byggt själva, jag skall bygga ett lösvirkeshus 1plans på 155kvm. Stomresning får jag hjälp med men sen så skall jag göra resten själv, så nu undrar jag vad ni tror i tid för ett sånt här projekt. Tacksam för all feedback.
 
En ungefärlig cirkatid man använder är 10 snickartimmar per kvm.
 
Vad har du för erfarenheter?
Vad ska du göra själv?
Resten efter att takstolarna är på,eller när huset färdigt utvändigt?
 
Jag är snickare själv så en del erfarenheter finns allt, huset skall vara tätt utåt. D.V.S tak färdigt till läktning i alla fall, väggar skyddade med vindpapp.
 
bandy76 skrev:
Jag är snickare själv så en del erfarenheter finns allt, huset skall vara tätt utåt. D.V.S tak färdigt till läktning i alla fall, väggar skyddade med vindpapp.
Du ÄR snickare, och sedan frågar du oss amatörer hur lång tid det tar att snickra?

Men 10 timmar/m² är ett bra utgångsvärde när man inte har något annat att gå på. Men det är snickaren det, sedan ska rörmokaren, elektrikern, målaren, projektledaren, inköparen etc ha sitt.
Annars kan du räkna med 1½ år, det tog det för mig. Fast då var jag tvunget att sköta ett arbete en del också.
 
Är du själv ?? Det tar dig ca 1 år om du inte slår dig på tummen snickarn :wow:
 
Byggde dock inte lösvirke, men vårat tog 11 månader, och då var ALLT klart när vi flyttade in!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.