Det var både snyggt och bra arbetshöjd Martin.
 
MartinS skrev:
Bygg in dom istället för en pelare, det tycker jag gör mycket för helhelten. Här är en bild på ena hörnet av vår tvättstuga som jag gjorde i ordning i våras (bänken fortsätter på andra sidan tumlaren med skåp under). Snygga inbyggda maskiner skämmer inte om du frågar mig, dom är ju främsta anledningen till att man har rummet överhuvudtaget. Praktiskt är fräscht är A och O tycker jag, att gömma det man arbetar mest med är inte praktiskt.

[länk]

/Martin
Detta är ungefär som vi har i tankarna. Vad är det för stommar? Vanliga IKEA eller?

/Sciron
 
En stilla undran - vad gör det om tvättmaskinen syns i tvättstugan?
Vill man fixa tvättstugan på den första bilden så tror jag att det är bättre att lägga krutet på att bygga en snygg bänk med bra förvaring av t.e.x köksskåp + överskåp istället för att hålla på med integrerade vitvaror och skjutdörrar. Är inte alla dörrar och luckor ivägen när man ska jobba i tvättstugan annars?

Själva har vi som plan att inreda vår Tvättstuga i Thai-style.
(Alla som har varit på restaurangen Koh-Phangan i Stockholm vet hur det ser ut.)
Men det blir inga onödiga luckor ivägen för de saker som faktiskt används i tvättstugan.
 
Sciron skrev:
Detta är ungefär som vi har i tankarna. Vad är det för stommar? Vanliga IKEA eller?

/Sciron
Jupp, vanliga Ikea köksstommar. Körde med stålben under maskinerna (de är stadigare och ger stöd åt sidorna på stommen), plast under resten av skåpen. Jag har två bänkskivor under maskinerna för att fördela lasten ut till sidorna istället för att ställa direkt på stommetaket. Två skruv underifrån framför fötterna på tvättmaskinen så den ej skall kunna vibrera frammåt.

Jag var lite orolig att tvättmaskinen skulle röra sig, flytta sig och slå i väggarna men den är i princip helt stilla, inga bekymmer alls.

Det var ett lagom projekt. Lagom stort, lagom avancerat, lagom tidskrävande, lagom dyrt och lagom snyggt när det blev klart :)

/Martin
 
Allt handlar om stil.

Här kommer ett exempel på en ljus, kompakt tvättstuga (förfulad med tyg) med en duschhörna. Ljust och lantligt i en kåk ifrån 20-talet.

Men exemplet i tråden (tobbe111) med den rostfira-svarta inredningen var prydligt, men alldeles för sterilt för min smak. Personligen har jag svårt för mycket rostfritt då det ger mig dåliga vibbar...
 
  • 273112_1461538396276_1767931406_689936_875791_o.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 277676_1461538156270_1767931406_689934_768197_o.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 279488_1461539396301_1767931406_689943_7674179_o.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 280688_1461538996291_1767931406_689940_3104226_o.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Byggjanne skrev:
Här kommer ett exempel på en ljus, kompakt tvättstuga (förfulad med tyg) med en duschhörna.
Snyggt jobbat! Dock förfulat med tyg, som du själv påpekar. Jag tycker att tyg i dylika sammanhang känns som en dålig kvarleva från förr.
 
Fixartanten skrev:
Snyggt jobbat! Dock förfulat med tyg, som du själv påpekar. Jag tycker att tyg i dylika sammanhang känns som en dålig kvarleva från förr.
Jag glömde visst min smiley i mitt grundinlägg. Efter förfulat skulle en ;) varit.

Själv så tycker jag att tyg kan vara fint i en miljö som till viss del bevarar trevliga saker och detaljer ifrån förr. Och vilken tur att vi alla gillar olika! :)
 
En smiley kan göra skillnad! Exempelvis hade jag kanske hållit inne med vad jag tycker om tyg i en tvättstuga. Javisst är det tur att man kan gilla olika.
 
Oavsett vad man tycker om det estetiska med tyg så mäste det ju vara väldigt opraktiskt att ha det hängande i vägen?

Dessutom lär man väl inte kunna köra (inte bra i allafall) maskinerna med det framför då luftblåsen från tumlaren blockeras.

/Martin
 
Man hänger bara fram det när man får besök i tvättstugan kanske.
Ungefär som att lägga på överkastet på sängen när man vet att någon skall komma.
 
Nope, inte hålla inne med vad man tycker. Det är ju poängen med forum - att dela tyckande, fundera och kanske omvärdera.

Hos oss hänger tyget alltid nere till vardags. Men när maskinerna går så slänger vi upp det på bänken. Kul liknelse med överkast, den funkar ju bra.

Men nu hänger vi inte upp oss mer på det här. TS vill säkert få fler tips och har fått våra olika inputs om och kring tyg. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.