Hej alla badrums-forum-proffs.

Det är så att jag ska flytta in i en lägenhet från 1986 som har våtrumsmatta och våtrumstapet. Då det är väldigt mycket annan renovering som behövs i lägenheten och min budget är väldigt begränsad har jag försökt få tag på en hantverkare (i stockholm) som bara kan byta ut dessa mot nya och byta golvbrunnen. Det är HELT omöjligt! Alla badrumsfirmor låter helt chockade när jag säger att jag inte vill ha kakel utan bara byta ut våtrumstapeten och mattan. Dra ner det gamla, limma upp nytt liksom. Hur svårt ska det vara?

Kan någon vänlig själ ge mig tips om en bra hantverkare i stockholmstrakten som kan byta ut brunnen, lägga avlopp för en tvättmaskin och byta ut min våtrumsmatta och tapet mot nya till någon form av skälig kostnad inom rimlig tid, alltså helst inom fyra, fem månader!

Snälla, hjälp!!
 
http://www.gvk.se/auktorisering/sok-foretag

De företag listade här jobbar under GVK och ska absolut kunna hjälpa dig med vårumsmatta mm. Sen är frågan om du med tapet menar målad väv eller våtrumsmatta för vägg? Är det målad väv kan du få kontakta en målare annars så kan säkert samma hantverkare hjälpa dig med hela jobbet
 
Tack för svaret, jag har mailat säkert 15 av företagen i "GVK-katalogen" redan, men de svarar antingen inte alls eller säger att de inte har tid. Jag behöver en annan =)
 
Ja du ska nog ringa en målarfirma för detta

Skit i gvk och kör ?mvk? heter målarnas våtrumshistora så

Fliken
 
Testar det. Du har inga tips på någon bra?
 
Stures måleri i knislinge. Men det blir nog en dyr tapet om de ska köra från skånes skogar till stockholm. Har dessvärre inget tips i stockholmsområdet.
 
Gustavssons parkett i Arboga har mattläggare.
 
Fast jag söker i Stockholm, enligt första inlägget.
 
Jo, jag såg det, men jag har upptäckt samma sak som du, det är svårt att hitta i Sthlm så då får man vidga sitt sökområde. Hoppas du hittar en bra firma! Kanske Linoleumkompaniet (centrala sthml!) kan hjälpa dig, de är iallafall ÅF för både Tarkett och Forbo.
 
Ah, ok! Tack för tipset!
 
Ni måste väl ha en målerifirma i stockholm som gör detta ? Sluta leta mattläggare och leta målare istället (=
 
Jo, du skrev det. Jag är öppen för alla förslag, men du hade ju inga =) Så jag letar vidare
 
Det börjar nog vara svårt att hitta någon som vill och kan sånt nu för tiden... Det är nämligen ett helvetes jobb... =D förut fick man ju hänga som våder typ tapet men nu för tiden ska det vara samma våd på ligg runt hela badrummet och det gjorde ju inte saken lättare... är hörnet bara lite snett så går det åt helvete ganska så fort! men jag skulle höra med någon äldre målare alt mattläggare... det var ju lite vanligare förr. På mindre orter utanför "stan" där brukar dom oftast göra allt möjligt inom branschen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.