AnneFi
Jag var på bauhaus och förklarade vilken amatör jag var.
Bad om hjälp om vilka produkter jag behövde och hur jag skulle måla mitt furuskåp,
Grundfärg och lackfärg.

nu efter att grundarbetet är klart fick jag berättat för mig att kvistlack behövs.

riktigt irriterad gick jag tillbaka till bauhaus som sa att "det är ju inte säkert att det kommer att blöda igenom"

förstå att jag har lagt ganska bra med tid och pengar för att göra ett ordentligt grundarbete.

nu har jag ju inte en aning om var kvistarna är mer än dom som redan har börjat gå igenom...

måste jag slipa av ALL färg eller kan man lacka över grundfärgen?
 
Du skulle ha frågat eller kollat här på forumet först, är övertygad om att det finns mer kompetent folk här men men du kanske testa och spreja skåpet men en spärrvit färg vet att nordjö har en som man kan spreja över fettfläckar mm innan tapetsering TROR att den även täcker kvistar med, tyvärr avger den en frän lukt så att utomhus är att rekomendera av flera själ så som risk för pigment på övrig interiör.
Sedan grunda ytterligare en gång innan lackmålning.

Annars skulle du kunna testa att måla med spärrvit kanske 2ggr för att vara säker alt. slipa ner tills du ser alla större kvistar, kvistlacka 2ggr och sedan grunda, slutmåla.
 
Beckers har en grundfärg som heter panelgrund. Ett varv med den borde kunna fungera, den har effekt på bland annat kvist. Om jag inet minns fel ska man helst kvist lacka även före man nvänder panelgrund men jag har två komipsar som målat gamla slitna gula furupaneltak utan kvistlack och de har klarat sig bra.
 
AnneFi
Jag fick fatt i en slipmaskin.
Nu är mina händer helt avdomnade och huset återigen fullt med slipdamm

Jag tror att jag har fått fram den största delen av dom iaf.

Fy fan vad irriterad man blir på sig själv att man blivit så lurad.
 
Beckers panelgrund kräver 2 strykningar och väntetiden på burken MÅSTE följas
 
AnneFi
Känner mig ännumer lurad när jag inser att jag betalat överpris för trälim. :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.