Jag ska bygga till en hall med balkong ovanför.

Känner någon till om det finns någon lämplig byggbeskrivning eller om det finns en länk till en sådan.

Kanske någon har egna tips och saker att tänka på.

Jag är speciellt intresserad av hur jag ska tänka för att få ett bra tak på hallen och hur jag bygger golvet till balkongen på ett bra sätt.

Tacksam för alla tips.
 
Vi har en balkong som jag så småningom ska bygga hall under. Det finns en färglös vätska som ska täta porerna i cementen. Eller du ska ha trä ?
Jag funderar på att täta med både den här vätskan och asfalt för att säkra att det blir tätt ner. Funderar vidare på klinker, tycker det är lite kallt bara. Skulle hellre vilja ha trä men det bygger mer och ska underhållas med tvätt.
 
Har hittat ett system som heter GU 6000 som pci-sverige.com har. Det ska vara 100 % tätt, d^_^b det är en duk som kostar 225 kvm + moms. Sedan behövdes det lite grejer runt omkring beroende på hur det ser ut hos dig. De har återförsäljare, jag pratade med Helsingborg och det verkade seriöst.

Jag försöker hitta info om det går att kakla om jag använder asfalt. Tycker det verkar lättast för vår balkong eftersom vi ännu inte har något rum därnere och vi har järnkanter som klabba till det. Så blir det förhoppningsvis billigare med.
 
Nu har jag hittat en ny färg från tyskland på Bauhaus med garanti i fem år. Men de hade bara vitt....jag köpte burken...men funderar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.