Hej, är precis nybörjare på hus / hustillverkare. Tänkte be om tips på tillverkare som uppfyller följande:

1,5 plan
Oinredd vind, möjlighet till att göra viss inredning själv även bottenplan. T.ex. kök, golv, väggar.
Golvvärme bottenplan
Öppen planlösning kök / vardagsrum.
Ca 90 m2 bottenplan
40-50 m2 oinrett ovanvåning

Vad är ett rimligt pris på ett sådant här hus _exkl_ tomt, anslutningsavgifter, garage etc...resp inkl allt detta?



Det finns fruktansvärt mycket att läsa och gå igenom är tacksam för tips på vart jag ska kolla först!
 
Redigerat:
Det låter väldigt likt vårt hus :)
Vi bygger med Björklidenhus, iofs på totalentreprenad, deras minsta hus Villa Fröjd. Vi har ritat om planlösningen och fått öppet mellan kök och vardagsrum, vi har vår entré på kortsidan. Planlösningen påminner om ett annat av deras hus, minns inte namnet men det kan du se på deras hemsida. Har för mig att dom bara har ett hus med ingång på kortsidan och vi har tagit den planlösningen men huset blir något mindre.
Vårt hus hamnar på ca 1 500' men då har vi mansardtak och gavelfönster uppe som tillval, plus lite extra grejer som klinker i hallen och andra innerdörrar. Dom tar bra betalt för alla tillval man vill göra så det är lätt att priset drar iväg.

Björklidenhus har varit bra och proffsiga att göra med än så länge, hoppas det håller hela vägen nu när vi strax ska börja bygga.
 
Kolla med Fiskarhedenvillan. De har ett upplägg där det är väldigt enkelt att välja att göra vissa delar själv i husbygget och de är dessutom som jag ser det prisvärda. Har en bekant som bygger med dem just nu som fick ett pris på motsvarande hus som ni letar efter, men han valde att bygga ett enplanshus istället. Är ni intresserad så kan jag kolla vilken husmodell det gällde och vilket pris han fick.

Har en annan bekant som byggt med Björklidenhus och de är helnöjda, men jag är osäker på hus enkelt och prisvärt det är att bryta ut vissa delar ur totalentreprenaden och göra det själv.
 
Redigerat:
Nu vet jag ju inte var i Västra Götaland du bor, men bor du i hyfsad närhet till Göteborg så måste jag rekommendera OnsalaVillan. Vi bygger med dem nu och är precis i slutskedet (inflyttning om 7 veckor). Byggkvalitén är helt grym och de är väldigt tillmötesgående med alla funderingar och problem som uppstår på vägen.

Vårt hus hus är 95m2 + 80m2 med oinredd övervåning och går på ca 2250000:- utan markarbeten. Därtill kommer allt annat som tomt, el, lagfart o.s.v. Priset skiljer sig sedan givetvis en hel del p.g.a vilka val man gör som uppvärmning, ventilation och andra tillval.
 
din önskan låter som 88% av hela småhusbranschen.
kolla egentligen först vilken form av entrepenad du vill ha,kolla sedan vilken prislapp.
kolla sedan på dom du har kvar efter tidigare kunders omdömmen av husföretaget.
här på byggahus kan du gå in på marlenes ypperliga barometer som berättar olika varianters byggsätt m,m
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.