Vilka länder är det billigast att köpa sladdlösa elverktyg från, t ex skruvdragare?
 
USA är oftast billigast.. kortsiktigt.
Men strul med laddare o brist på enkel garantihantering gör att dom flesta avstår att köpa elverktyg där utan vänder sig till Tyskland o UK istället.
 
Instämmer, Tyskland och UK köper jag ifrån.
Brukar dock oftast köpa elverktyg från Tyskland för då är det bara "plug & play" så att säga.
 
Instämmer med de 2 föregående.
UK och Tyskland. :)
 
Min uppfattning är att USA är mycket billigare än europa när det kommer till sladdlöst. Sen kan man alltid diskutera garantier, frakter etc. Men det var ju inte det frågan gällde ;)

Jag köpte

Makita slagskruvdragare
Makita sticksåg
Makita tigersåg
Makita Cirkelsåg
1 laddare
4 batteri

Allt 18v li-jon

För ca 6000:- i USA, fick nog med något extra också, väska m.m. vad det nu kan ha varit.
Jag byggde själv om laddaren till 220, men det finns små trafosar för någon hundra på kjell&co m.fl. Det var ett tag sedan, men kursen är iallafall ungefär densamma nu.

har nu haft dessa några år och har kompletterat med automatskruvdragare, vinkelslip tre nya batterier och ytterliggare några verktyg. Dessa har gått mycket och alltid funkat klockrent. Tappade slagskruvvdragaren i betonggolv från 6m höjd. Axeln i motor-rotorn blev sned. Reservdelen kostade ca 250:- har jag för mig, ungefär samma pris här hemma som på ebay usa om jag minns rätt.
 
Redigerat:
Vad tror ni om Danmark?
 
Jag handlade från Prishammeren en gång, funkade bra förutom att dansken inte märkte att jag hade betalat förrän jag påpekade att jag inte hade fått några prylar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.