Hejsan, Vi bor i ett hus med källare och har tvättstugan i källaren. Det funkar jätte bra på vintern när elementen är på, eller på sommaren då det inte regnar så man hänger tvätten på tork ute.

Vi är ute efter en luftavfuktare som kan lösa detta problem sommartid då det regnar samt höst och vår då värmen inte är på.

Jag har för mig att jag har hört något om luftavfuktare som även funkar som ett element? Kanske inte blir full värme som från ett element på max men ändå att man får lite användning för utluften...
Någon som vet om någon bra modell?
 
Skaffa en lämplig kondensavfuktare. Elenergin plus värmeenergin från det utkondenserade vattnet tas tillvara och blir värme i rummet. Lägg gärna en slang till avloppet om möjligt. Läs t.ex. mer på Energimyndigheten.se och Tester - Luftavfuktare. Tips: Swedol (Haparanda resp Luleå) har just nu kampanjpris på Woods DS28, en bra modell men det finns också fler bra märken såsom Mitsubishi, KCC etc. Om utrymmet är stort och mycket blött kan en större modell som ED50 passa bättre (flerfamiljshus).
 
Tack så mycket för att du tog dig tid att tipsa! Skall genast kolla upp detta tror att det är vad jag letat efter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.